Nowy prezes Agory przedstawi długookresową strategię za kilkamiesięcy
Nowy prezes Agory Marek Sowa zapowiedział, że przedstawi w ciągukilku miesięcy długookresową strategię dla firmy. Według niego,równie ważny dla spółki będzie wzrost organiczny, jak i możliweakwizycje. Wcześniej w czwartek Sowa został wybrany na członkazarządu przez nadzwyczajne walne zgromadzenie; następnie zarządwybrał go na prezesa.
"Musimy wykorzystać szansę, jaką dają nowe technologie icyfryzacja mediów, ale model biznesowy pozostaje ten sam" -powiedział Sowa podczas konferencji prasowej. Podkreślił, że spółkaposiada w tej chwili mocne aktywa medialne i pozycję na rynku.
"Za wcześnie mówić o konkretnych celach strategicznych, aleAgora będzie powiększała swoje zasoby audiowizualne iwykorzystywała nowe kanały dystrybucji" - powiedział teżprezes.
Według niego, Agora jest przygotowana do rywalizacji z nowym,zapowiadanym na jesień projektem Polskapresse. "Nie obawiam sięnowego dziennika, m.in. dlatego, że rośnie cały rynek. Mamy teżzespół, który sprawdził się już w walce z bardzo silnym rywalem" -powiedział Sowa.
"Czujemy się już oficjalnie zwycięzcami w rywalizacji zeSpringerem" - powiedziała ustępująca prezes Wanda Rapaczyńska.Podkreśliła, że dzięki innowacyjnym strategiom cenowym przychody zesprzedaży egzemplarzowej "Gazety Wyborczej" znajdują się obecnieprawie na poziomie sprzed debiutu "Dziennika" Axela Springera wkwietniu 2006 roku.
Dodała jednak, że baza kosztowa "GW" może się nieco zwiększyć,gdy będzie zmuszona podjąć rywalizację w nowym tytułemPolskapresse.
Sowa zapowiedział, że Agora nadal będzie szukała partnerów doaliansów strategicznych, takich jak umowa serwisowa z Google alboprodukcja materiałów audiowizualnych z ATM Grupa. "Nic za wszelkącenę" - skomentował prezes pytania o telewizyjne plany spółki.
Sowa potwierdził natomiast, że spółka jest zainteresowanawejściem na rynki zagraniczne, np. na Ukrainę. "Nie ma powodu,żebyśmy nie wykorzystywali szans, jakie tworzą się na rynkachościennych, dlatego nadal będziemy je obserwować" -zadeklarował.
W lipcu Rapaczyńska zapowiedziała, że odejdzie ze stanowiskaprezesa Agory, ale pozostanie w spółce przez kilka miesięcy, abyzapewnić płynne przekazanie obowiązków.
Sowa jest od 2000 roku reprezentował w Polsce interesymiędzynarodowej grupy medialnej Liberty Global, m. in. jakowiceprezes UPC Polska i członek rady nadzorczej Canal+. Wcześniejpracował jako dyrektor ds. rozwoju w multimedialnym holdingu@Entertainment, Inc., notowanym na nowojorskiej giełdzie Nasdaq,kierował także satelitarną stacją muzyczną Atomic TV (obecnie MTVPolska), a także współpracował z amerykańską stacją telewizyjnąCBS.
W I połowie 2007 roku grupa miała 47,12 mln zł zysku wobec 9,63mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 635,86 mln złwobec 589,12 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Nowy prezes Agory przedstawi długookresową strategię za kilkamiesięcy