Nowy pomiar skuteczności kampanii reklamowych w Internecie
Firmy I-Metria oraz Global eMarketing wprowadziły na rynek nowy produkt badawczy - Prawdziwy Efekt. Jest to narzędzie badawcze, które służy do pomiaru skuteczności internetowej kampanii reklamowej.
Prawdziwy Efekt jest połączeniem audytu internetowej kampanii reklamowej realizowanej z wykorzystaniem systemu trackingowego GeMius oraz analizy postaw konsumenckich internautów, do których została skierowana. Takie połączenie informacji umożliwia pełną ocenę skuteczności komunikacji pomiędzy przekazem reklamowym, a grupą celową. Marcin Szporka, dyrektor FastBridge (działu interaktywnego domu mediowego Initiative Media): "Wcześniej używaliśmy bezpośredniego audytu kampanii internetowych oferowanego przez Global eMarketing. Tym razem zdecydowaliśmy się na wykorzystanie 'Prawdziwego Efektu' w kampanii jednego z naszych klientów. Dzięki temu zmierzyliśmy bezpośrednie efekty kampanii w Internecie i jej wpływ na świadomość reklamowanego produktu i marki. Połączenie pomiaru efektów kampanii: bezpośredniego (reakcja na reklamę) i wizerunkowego (branding) oraz konkurencyjna cena są niewątpliwą zaletą tego produktu."
Audyt kampanii dostarcza informacji o efekcie bezpośrednim kampanii: ilu internautów kliknęło na poszczególne kreacje reklamy, ile wykonali wizyt i czas ich trwania, ścieżki i profile wizyt użytkowników na reklamowanej stronie czy CTR oraz CR względem kreacji reklamy i miejsca jej wyświetlenia. Audyt dostarcza również informacji o tym, jak zachowywali się internauci na reklamowanej witrynie i czy nastąpiła realizacja założeń marketingowych kampanii (Post Click Analysis).
W trakcie trwania kampanii przeprowadzane jest również badanie ankietowe online dla dwóch grup respondentów rekrutowanych z populacji użytkowników witryn internetowych, na których wyświetlana jest kampania. Pierwszą grupę stanowią osoby, które miały styczność z reklamą, drugą - które nie miały styczności z reklamą. Porównanie wyników z obu grup pozwala na wyszukiwanie różnic i analizę efektywności kampanii reklamowej.
Dołącz do dyskusji: Nowy pomiar skuteczności kampanii reklamowych w Internecie