Nielsen: nakłady na reklamę najszybciej zwiększają firmy z branży przemysłu i usług
W pierwszych trzech kwartałach 2013 roku najszybciej nakłady na reklamę zwiększały firmy z sektora przemysłu i usług. Liderem była branża FMCG - wynika z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse.
W okresie styczeń - wrzesień zeszłego roku firmy z branży przemysłu i usług przeznaczyły na reklamę o 11,3 proc. więcej środków niż w analogicznym okresie roku 2012.
Wzrost reklamowych nakładów odnotowano także w sektorze FMCG (+5,9 proc.), produktów trwałych (+4,1 proc.), kanałów dystrybucji (+3,7 proc.), opieki zdrowotnej (+3,4 proc.), telekomunikacyjnym (+0,9 proc.), mediów (+0,8 proc.) oraz rozrywki (+0,2 proc.).
Tymczasem branże, w których zaobserwowano spadki wydatków na reklamę, to finanse (-1 proc.), odzież i akcesoria (-1,7 proc.) oraz motoryzacja (-1,9 proc.).
Natomiast największy udział w całkowitych nakładach na reklamę na świecie miała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 roku branża FMCG (21,3 proc.). Kolejne pod tym względem sektory to rozrywka (13 proc.), przemysł i usługi (11,8 proc.), motoryzacja (9,2 proc.), media (9,1 proc.), opieka zdrowotna (7,4 proc.), finanse (6,2 proc.), telekomunikacja (5,8 proc.), produkty trwałe (5,7 proc.), kanały dystrybucji (5,5 proc.) oraz odzież i akcesoria (3,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Nielsen: nakłady na reklamę najszybciej zwiększają firmy z branży przemysłu i usług