SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TOP 10 dostawców treści wideo w Polsce. Spadł czas oglądania

Marzec, pierwszy wiosenny miesiąc, przyniósł spadki w czasie spędzonym na oglądaniu treści wideo względem lutego br. Liderem oglądalności treści wideo w domu pozostała grupa TVN Warner Bros. Discovery – wynika z raportu All Screens Video Landscape, obejmującego oglądalność z czterech ekranów: telewizorów, PC/laptopów, smartfonów i tabletów w domu. 

Jak podał Nielsen, w porównaniu do lutego, w marcu czas spędzany z treściami streamingowymi spadł o 3,2 proc. do 59 min dziennie, natomiast czas spędzany z tradycyjnymi źródłami treści (telewizja kablowa, satelitarna, naziemna) spadł o 3,8 proc. do 3 godzin i 40 min dziennie. 

Miejsca na podium w marcu nie zmieniły się. Warner Bros. Discovery umocnił się na pozycji lidera w udziale w oglądalności z wynikiem 18,8 proc., zwiększając tym samym dystans do pozostałych nadawców. Na drugiej pozycji znalazła się Telewizja Polska z udziałem wynoszącym 18,31 proc., na podium znalazła się Grupa Polsat (17,87 proc.). 

Również skład czołowej dziesiątki oglądalności nie uległ zmianie względem zestawienia z lutego br. Możemy jednak zanotować spadek Netflixa o jedną pozycję w dół na rzecz SPI, które zajęło 8. pozycję w rankingu.

Całe zestawienie: 
TVN Warner Bros Discovery – 18,8 proc. 
Telewizja Polska – 18,31 proc. 
Grupa Polsat – 17,87 proc. 
Google - 6,39 proc. 
Telewizja Republika – 4,93 proc. 
Telewizja Puls – 4,35 proc. 
Meta – 2,33 proc. 

SPI International - 2,16 proc. 
Netflix — 1,96 proc. 
Canal+ — 1,85 proc.

Podobnie jak w lutym, telewizor pozostaje preferowanym ekranem domowym do oglądania treści wideo. W porównaniu z poprzednim miesiącem, w marcu nastąpiły jednoprocentowe spadki udziału dużego ekranu na rzecz pozostałych urządzeń w oglądalności Googla, Netflixa i Canal+. Ekran telewizora stanowi w przypadku tych trzech graczy odpowiednio: 28 proc. (Google), 83 proc. (Netflix) i 97 proc. (Canal+) oglądalności.   

– Nasz raport jak co miesiąc pokazuje sytuację w branży medialnej, umożliwiając lepsze zrozumienie preferencji widzów i pomoc naszym klientom w lepszym zrozumieniu zaangażowania odbiorców i sposobu, w jaki konsumują treści. Informacje o spadkach oglądalności - charakterystyczne dla okresu wiosenno-letniego -  mogą być sygnałem do poszukiwania nowych formatów lub strategii angażowania odbiorców w tym czasie. Z kolei utrzymująca się dominacja telewizora pokazuje, że tradycyjne media nadal mają silną pozycję - komentuje Lucyna Koba, Market Leader w Polsce.

Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane roczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating). Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia dla 10 grup dystrybutorów o największej łącznej oglądalności w danym miesiącu. W grupach poszczególnych dystrybutorów znajdują się wszystkie stacje telewizyjne oraz platformy internetowe/playery, których właścicielem jest dany dystrybutor i które znajdują się w monitoringu Nielsena.

Dystrybutorzy marzec 2025

Warner Bros. Discovery: Cartoonito, Cartoon Network, Warner TV, Animal Planet HD, Discovery, Discovery Historia, Discovery Life, Discovery Science, Discovery Travel & Living, Discovery World, Discovery Civilisation, DTX, Eurosport1, Eurosport2, Food Network, HGTV, Investigation Discovery, Metro, TLC, Travel Channel, TTV – Twoja Telewizja, TVN, TVN Fabula, TVN Style, TVN Turbo, TVN24, TVN 24 Bis, TVN7, Max, Player, TVN24.pl

Polsat: Eleven Sports1, Eleven Sports2, Disco Polo Music, Eska Rock TV, Eska TV Extra, Eska TV, Fokus TV, Nowa TV, Polo TV, Polsat, Polsat Café, Polsat Doku, Polsat Film, Polsat Games, Polsat Music HD, Polsat News, Polsat News2, Polsat Play, Polsat Rodzina, Polsat Seriale, Polsat Sport 1, Polsat Sport 2, Polsat Sport Fight, Polsat Sport 3, Polsat2, Super Polsat, Wydarzenia 24, TV4, TV6, Vox Music TV, Polsat News Polityka, Polsat Box Go, Polsat Go, Polsatnews.pl , Interia.pl

Telewizja Polska: TVP4K, TVP ABC, TVP Dokument, TVP HD, TVP Historia, TVP Info, TVP Kultura, TVP Kobieta, TVP Nauka, TVP Polonia, TVP Rozrywka, TVP Seriale, TVP Sport, TVP1, TVP2, TVP3

Google: Youtube

Telewizja Republika: TV Republika

TV Puls: TV Puls, Puls2

Netflix: Netflix

SPI International: Stopklatka, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Zoom TV, Gametoon, Novelas+1, FILMBOX Premium

Meta: Facebook, Instagram

Canal +: Ale Kino+, Canal+ DOMO, CANAL+ KUCHNIA, CANAL+ SPORT, CANAL+ SPORT2, CANAL+ SPORT3, CANAL+SPORT4, CANAL+ SPORT5, Canal+1, Canal+ Dokument, Canal+ 360, Canal+ Film, Canal+ Premium, Canal+ Seriale, MiniMini+, Planete+, teleTOON+, Novelas, CANAL+(platforma)

Dołącz do dyskusji: TOP 10 dostawców treści wideo w Polsce. Spadł czas oglądania

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Erudytek
Włączam telewizor TVN antena żona kablem majta koledzy śmieją do mleka zamknij budzie woła oni pomidorem telewizor potem flaszki olejem na dachu totowoltaika pandemią
38 9
odpowiedź
User
Frutek69
Donald obiecywać miliardów onkologia i Donald kłamać. Niedobry Donald miliardów na Oral Sznaps.
Bardzo niedobry Donald.DE
37 34
odpowiedź
User
Tylko dla naiwnych
NaPiSał 2 komentarze i sobie doklikał plusiki.
10 24
odpowiedź