Netflix testuje nowe cenniki abonamentu w Polsce. Najdroższy za 65 złotych
Polski oddział serwisu Netflix zaprezentował losowo niektórym użytkownikom nowe plany opłat za dostęp do treści. W jednym z wariantów droższe pakiety kosztują 49 i 65 złotych. Netflix wyjaśnia że jedynie testuje reakcje użytkowników na potencjalne zmiany w swoim cenniku.
Nowe ceny za pakiety dostępu do usług Netflixa zauważyli niektórzy użytkownicy platformy, w szczególności ci którzy chcieliby dopiero rozpocząć korzystanie z usług serwisu.
Pakiet Premium za 65 zł
W nowym zestawieniu abonamentów zmianie uległa wysokość opłat w dostępnych pakietach. Warianty cen są różne, w tym najwyższym pakiet Standard kosztuje 49 zł (zamiast 43 zł), zaś pakiet Premium ma podrożeć z 52 do 65 zł.
W mediach społecznościowych internauci podkreślają że opłaty w nowej ofercie są różne nawet w zależności od urządzenia na którym cennik jest otwierany, pojawiła się m.in. konfiguracja 37, 50 i 63 zł. Propozycje nowych cen widzą jedynie nowi użytkownicy platformy, ci którzy mają już wykupiony abonament i chcieliby go zmienić napotykają stare kwoty opłat za pakiety.
Netflix: To tylko testy
W komunikacie Netflix wyjaśnia, że nowe cenniki zostały wprowadzone jedynie w ramach testów. Według serwisu prowadzi on stałe próby mające wykazać w jaki sposób użytkownicy reagują na poszczególne plany taryfowe. Według zapowiedzi testy nie oznaczają wprowadzenia konkretnych nowych cen, a ich testowe wartości nie są widoczne dla wszystkich użytkowników.
- Testując różne poziomy cenowe, chcemy lepiej zrozumieć, jak użytkownicy postrzegają i cenią platformę Netflix. Testy te niekoniecznie oznaczają wprowadzenie konkretnych, nowych cen, a ich testowe wartości nie będą widoczne dla wszystkich - poinformowało Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Netfliksa w naszym kraju.
Polski Netflix w przeszłości eksperymentował już z różnymi wariantami cenników. W połowie ub.r. zaproponował w ramach testów wprowadzenie nowego planu Ultra w wysokości 63 zł i ograniczenia w tańszych pakietach. Do dzisiaj ta koncepcja nie została wprowadzona w życie.
W styczniu Netflix podniósł cen planów taryfowych w USA - zdrożały one od 13 proc. do 18 proc.
W 2018 r. Netflix w USA zanotował 7,65 mld dolarów wpływów, wobec 6,15 mld dolarów w 2017 roku. Na koniec ub.r. Netflix miał 139,26 mln płacących użytkowników, po wzroście o 8,84 mln w ciągu kwartału. Platforma nie ujawnia, ilu użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.
Netflix i HBO GO z dużymi wzrostami, w dół Ipla
Wśród serwisów VoD zdecydowanie największy zasięg ma CDA.pl, które wyprzedza VoD.pl i Netflixa. Ten ostatni, podobnie jak HBOGO.pl, w skali roku osiągnął bardzo duży wzrost odwiedzalności, natomiast mocno straciły Ipla oraz wycofujący się z polskiego rynku Showmax - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Dołącz do dyskusji: Netflix testuje nowe cenniki abonamentu w Polsce. Najdroższy za 65 złotych