Media Expert chce zdominować reklamowo radio. Telewizja zeszła na drugi plan
Sieć sklepów z elektroniką Media Expert (Terg) zwiększa sukcesywnie wydatki na reklamę radiową. Przeznacza na nią niemal trzy razy więcej niż na telewizję, a radio jest wiodącym kanałem jego komunikacji marketingowej – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W całym 2024 roku reklamy Media Expert w mediach tradycyjnych (bez internetu) warte były cennikowo (czyli bez uwzględnienia rabatów) 1,63 mld zł (wg danych Kantar Media). To o 17,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Mimo że dane cennikowe nie oddają rzeczywistych wydatków, przytaczamy je, by pokazać skalę wykorzystania mediów w kampaniach Media Expert.
Z tych danych wynika, że 73 proc. całego tego budżetu firma ulokowała w stacjach radiowych (1,19 mld zł). To niemal trzy razy więcej niż w telewizji (419,1 mln zł).
Media Expert ponadto w ub.r. zwiększył znacząco wydatki na reklamę radiową - o blisko 24 proc. w porównaniu do 2023 roku. Taka strategia spowodowała, że ta sieć sklepów zdetronizowała dotychczasowego, wieloletniego lidera reklamowego w radiu - farmaceutyczną firmę Aflofarm Farmacja Polska.
Zobacz też: 600 sklepów, pół mld zysku
Dane Gemius AdReal potwierdzają, że i w tym roku Media Expert kontynuuje strategię silnej obecności reklamowej w radiu. Pokazują, że to właśnie ta marka byla w styczniu br. najbardziej aktywnym reklamodawcą - wygenerowała ona 2,72 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,98 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Wyprzedziła pod tym względem m.in. RTV Euro AGD i sieć sklepów Lidl.

Poza tym Media Expert reklamował się też na nośnikach reklamy zewnętrznej - wydał na nie 6,2 proc. więcej w ub.r. niż rok wcześniej (18,8 mln zł). Najmniej firma przeznaczyła na reklamę w gazetach (nieco ponad 0,5 mln zł cennikowo). Całkowicie zrezygnowała natomiast z reklam w magazynach, na które w 2023 roku przeznaczyła 3,82 mln zł.
Dane cennikowe nie odzwierciedlają faktycznie poniesionych wydatków przez reklamodawców (nie uwzględniają bowiem poziomu udzielanych marketerom rabatów). Dlatego analizujemy również liczby emisji reklam opisywanych marek.
I tak liczba emisji Media Expert w radiu w 2024 roku wyniosła 921 698 wobec 798 285 rok wcześniej. Z kolei w telewizji było to 158 094 emisji wobec 102 199 rok wcześniej.
Zapytaliśmy Michała Mystkowskiego, rzecznika prasowego Media Expert o wyjaśnienie, dlaczego firma stawia na radio jako kluczowe medium w swoich kampaniach. – Absolutnie nie komentujemy kwestii dotyczących naszej strategii działań reklamowych – odpowiedział nam jedynie.
Od wielu lat główną bohaterką reklam Media Expert jest piosenkarka Cleo, czasem pojawia się w reklamach w towarzystwie Donatana. Wcześniej sieć reklamowała Ewelina Lisowska.
Dołącz do dyskusji: Media Expert chce zdominować reklamowo radio. Telewizja zeszła na drugi plan