SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Media Expert chce zdominować reklamowo radio. Telewizja zeszła na drugi plan

Sieć sklepów z elektroniką Media Expert (Terg) zwiększa sukcesywnie wydatki na reklamę radiową. Przeznacza na nią niemal trzy razy więcej niż na telewizję, a radio jest wiodącym kanałem jego komunikacji marketingowej – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. 

Cleo i Donatan w spocie Media Expert Cleo i Donatan w spocie Media Expert

W całym 2024 roku reklamy Media Expert w mediach tradycyjnych (bez internetu) warte były cennikowo (czyli bez uwzględnienia rabatów) 1,63 mld zł (wg danych Kantar Media). To o 17,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Mimo że dane cennikowe nie oddają rzeczywistych wydatków, przytaczamy je, by pokazać skalę wykorzystania mediów w kampaniach Media Expert. 

Z tych danych wynika, że 73 proc. całego tego budżetu firma ulokowała w stacjach radiowych (1,19 mld zł). To niemal trzy razy więcej niż w telewizji (419,1 mln zł). 

Media Expert ponadto w ub.r. zwiększył znacząco wydatki na reklamę radiową - o blisko 24 proc. w porównaniu do 2023 roku. Taka strategia spowodowała, że ta sieć sklepów zdetronizowała dotychczasowego, wieloletniego lidera reklamowego w radiu - farmaceutyczną firmę Aflofarm Farmacja Polska. 

Zobacz też: 600 sklepów, pół mld zysku

Dane Gemius AdReal potwierdzają, że i w tym roku Media Expert kontynuuje strategię silnej obecności reklamowej w radiu. Pokazują, że to właśnie ta marka byla w styczniu br. najbardziej aktywnym reklamodawcą - wygenerowała ona 2,72 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,98 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Wyprzedziła pod tym względem m.in. RTV Euro AGD i sieć sklepów Lidl. 

 

Poza tym Media Expert reklamował się też na nośnikach reklamy zewnętrznej - wydał na nie 6,2 proc. więcej w ub.r. niż rok wcześniej (18,8 mln zł). Najmniej firma przeznaczyła na reklamę w gazetach (nieco ponad 0,5 mln zł cennikowo). Całkowicie zrezygnowała natomiast z reklam w magazynach, na które w 2023 roku przeznaczyła 3,82 mln zł. 

Dane cennikowe nie odzwierciedlają faktycznie poniesionych wydatków przez reklamodawców (nie uwzględniają bowiem poziomu udzielanych marketerom rabatów). Dlatego analizujemy również liczby emisji reklam opisywanych marek. 

I tak liczba emisji Media Expert w radiu w 2024 roku wyniosła 921 698 wobec 798 285 rok wcześniej. Z kolei w telewizji było to 158 094 emisji wobec 102 199 rok wcześniej. 

Zapytaliśmy Michała Mystkowskiego, rzecznika prasowego Media Expert o wyjaśnienie, dlaczego firma stawia na radio jako kluczowe medium w swoich kampaniach. – Absolutnie nie komentujemy kwestii dotyczących naszej strategii działań reklamowych – odpowiedział nam jedynie. 

Od wielu lat główną bohaterką reklam Media Expert jest piosenkarka Cleo, czasem pojawia się w reklamach w towarzystwie Donatana. Wcześniej sieć reklamowała Ewelina Lisowska

Dołącz do dyskusji: Media Expert chce zdominować reklamowo radio. Telewizja zeszła na drugi plan

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pol
Cleo tak ten frajer nie
4 4
odpowiedź
User
lobo
polski sklep to niech sie reklamuje
1 3
odpowiedź
User
ann
Media Experty wycinają konkurencję. W moim mieście zmniejszyli powierzchnię sprzedażową Media Markt o jakieś 40 % (postawili ścianki działowe z lewej i prawej).
6 1
odpowiedź