Unilever stawia na marketing w social media. 20 razy więcej influencerów
Koncern Unilever, do którego należą m.in. takie marki, jak Dove, Rexona czy Axe przeznaczy połowę swojego budżetu reklamowego na media społecznościowe i będzie współpracować z 20 razy większą liczbą influencerów w ramach swojej nowej strategii „influencer-first” - zapowiedział nowy CEO koncernu Fernando Fernandez.

Zapowiedź ta jest jedną z pierwszych ważnych decyzji Fernando Fernandeza od czasu, gdy zastąpił poprzedniego CEO Heina Schumachera na początku tego miesiąca.
Inwestycje Unilevera w influencer marketing wzrosną z około 30 proc. do 50 proc. całkowitych wydatków reklamowych firmy.
– Wiadomości marek pochodzące od korporacji są podejrzanymi wiadomościami – twierdzi nowy dyrektor generalny koncernu. Fernandez uważa, że strategia stawiająca na influencerów sprawi, że Unilever stanie się bardziej wiarygodny dla konsumentów.
W wywiadzie dla Warrena Ackermana, szefa badań europejskich dóbr konsumpcyjnych w Barclays, Fernandez powiedział, że „dziś marki – z definicji i domyślnie – spotykają się ze sceptycyzmem, gdy ich komunikaty pochodzą bezpośrednio od korporacji”.
– Tworzenie systemów działań marketingowych, w których inni mogą mówić w imieniu Twojej marki na dużą skalę, jest niezwykle ważne. Influencerzy, gwiazdy, użytkownicy TikToka – to są głosy, które mają znaczenie” – dodał.
Influencerzy kluczowi w promocji marek
Fernandez, ekonomista z Uniwersytetu w Buenos Aires, który dołączył do Unilever w 1988 r., wskazał influencerów, opiekunów treści i pracowników służby zdrowia jako kluczowe kanały promocji marek koncernu w lokalnych regionach.
Rozwinął swoją wizję lokalnego zaangażowania konsumentów. – W Indiach jest 19 000 kodów pocztowych, a w Brazylii 5764 gminy. Chcę, żeby w każdym z nich był przynajmniej jeden influencer. W niektórych chcę 100. To znacząca zmiana – powiedział.
CEO Unilevera dodał, że będzie to wymagało „maszynowego podejścia do tworzenia treści – zupełnie innego od tego, co firma robiła w przeszłości. – Sztuczna inteligencja odegra w tym kluczową rolę – dodał.
Unilever już zrobił furorę w przestrzeni influencerów. W 2023 r. nawiązał współpracę z TikTokiem , aby uruchomić dedykowane serie treści i aktywacje programów, które zostaną umieszczone w centrum treści #CleanTok, które w pierwszym roku zostało wyświetlone ponad 98,5 miliarda razy.
Koncern wprowadza zmiany w strategii marketingowej nie tylko w odpowiedzi na zmiany w zwyczajach konsumpcji mediów i wdrażaniu technologii, ale też w nadziei na przyspieszenie wzrostu rynku, który nie osiągnął zakładanego poziomu w 2024 r. Podczas gdy sprzedaż wzrosła o 4 proc. rok do roku w IV kw., było to poniżej oczekiwanego wzrostu o 4,1 proc.. Całoroczna sprzedaż bazowa wzrosła o 4,2 proc., poniżej oczekiwanego poziomu 4,3 proc.
Unilever jest obecny w 190 krajach, w portfolio ma takie marki, jak Axe (Lynx), Ben & Jerry's, Lifebuoy, Lux, Magnum, Omo, Rexona, Sunlight, Sunsilk i Wall's (Heartbrand).
Fernandez został mianowany CEO w marcu. Wcześniej Fernando był CFO od stycznia 2024 r. i prezesem Beauty and Wellbeing, jednego z najszybciej rozwijających się biznesów Unilever.
Dołącz do dyskusji: Unilever stawia na marketing w social media. 20 razy więcej influencerów