Marki przeciw rasizmowi w USA. Nike z mocnym manifestem, oświadczenia Netfliksa, TikToka, YouTube'a
Firmy błyskawicznie zareagowały na trwające od kilku dni gwałtowne protesty przeciwko przejawom rasizmu w USA. Nike przygotowało specjalny film, inne marki publicznie protestują przeciwko nienawiści na tle rasowym.
Stany Zjednoczone od kilku dni żyją sprawą 46-letniego czarnoskórego George'a Floyda. W Minneapolis mężczyzna został najpierw zatrzymany, a potem uduszony podczas policyjnej interwencji. Zdarzenie zostało zarejestrowane na wideo, szybko obiegło media społecznościowe.
Marki przeciw rasizmowi w USA
Zdarzenie bardzo szybko wywołało reakcję gwiazd, celebrytów, a także marek. Wpisy w związku ze śmiercią Floyda opublikowali Beyonce, Michael Jordan, Lady Gaga, Paris Jackson, Ariana Grande czy Emily Ratajkowski. Część z nich bierze także udział w protestach na ulicach amerykańskich miast.
Na śmierć George'a Floyda zareagowało już Nike. Marka, która od wielu lat współpracuje z czarnoskórymi gwiazdami sportu (Michael Jordan, LeBron James, Serena Williams, Kobe Bryant) opublikowała poruszające wideo z apelem.
"Choć raz, nie rób tego. Nie udawaj, że problem w Ameryce nie istnieje. Nie odwracaj się plecami do rasizmu" - apeluje marka na nagraniu. Nike nawiązało tymi słowami do swojego kultowego hasła "Just do it" (For once, Don't Do It).
W protestach w Chicago całkowicie zniszczony został flagowy sklep Nike.
Wideo na Twitterze udostępnił konkurencyjny adiddas. "Tylko razem możemy coś zmienić" - oświadczyła firma, przyłączając się do apelu Nike.
Together is how we move forward.
— adidas (at 🏡) (@adidas) May 30, 2020
Together is how we make change. https://t.co/U1nmvMhxB2
Pod hasztagiem #BlackLivesMatter z krytyką rasizmu w Stanach Zjednoczonych wystąpiły także inne firmy, m.in. medialni giganci Netflix, TikTok, HBO, Amazn, Hulu, YouTube.
To be silent is to be complicit.
— Netflix (@netflix) May 30, 2020
Black lives matter.
We have a platform, and we have a duty to our Black members, employees, creators and talent to speak up.
We stand in solidarity against racism and violence. When members of our community hurt, we all hurt. We’re pledging $1M in support of efforts to address social injustice.
— YouTube (@YouTube) May 30, 2020
— TikTok (@tiktok_us) May 30, 2020
Publiczne oświadczenia na temat sytuacji rasowej w USA wydali szefowie Disneya, ViacomCBS, Warner Bros., FX Networks, Fox Entertainment i AMC.
“Somebody has to stand when others are sitting. Somebody has to speak when others are quiet.” – Bryan Stevenson
— Warner Bros. (@warnerbros) May 31, 2020
We stand with our Black colleagues, talent, storytellers and fans – and all affected by senseless violence. Your voices matter, your messages matter. #BlackLivesMatter
Protesty społeczne trwają już w kilkunastu miastach USA, w ponad 20 miastach obowiązuje godzina policyjna, niszczone są sklepy, mienie publiczne, podpalane samochody.
Dołącz do dyskusji: Marki przeciw rasizmowi w USA. Nike z mocnym manifestem, oświadczenia Netfliksa, TikToka, YouTube'a
Jakże hamburgerowe towarzystwo się zwija. Im większy bajzel tym mniej opłacalne dla chińczyków na podtrzymywanie na powierzchni tego bankruta. Po uwolnieniu obligacji dolarem nawet w piecu się nie rozpali, bo kopciuchów już nie ma w domach.