Lidl nie będzie sprzedawać plastikowych naczyń, zastępuje je biodegradowalnymi
Sieć sklepów Lidl (Lidl Polska) w nadchodzącym sezonie grillowym nie będzie sprzedawać plastikowych naczyń jednorazowych i sztućców. W ich miejsce w ofercie sieci pojawią się ich biodegradowalne zamienniki.
Lidl, podobnie jak większość sklepów, wraz z wprowadzaniem w sezonie grillowym oferty ma dla swoich klientów także jednorazowe naczynia, takie jak kubki, talerzyki czy tacki oraz sztućce. Zwykle były to produkty wykonane z plastiku.
W tym roku w ofercie detalisty, która trafi do sprzedaży tuż przed majówką zamiast naczyń plastikowych pojawią się ich odpowiedniki wykonane z surowców biodegradowalnych.
Pod marką Grill&Fun sprzedawane będą tacki papierowe wykonane z naturalnej celulozy, która w warunkach kompostowalnych ulegają rozkładowi (2,99 zł za 24 szt.), kubki jednorazowe z celulozy z dodatkiem polilaktydu – termoplastycznego poliestru wytwarzanego z surowców odnawialnych (5,99 zł za 24 szt o poj 250 ml), słomki do napojów z polilaktydu (100 szt za 4,99 zł).
Sprzedawane w Lidlu odtąd sztućce wykonane są z polilaktydu z dodatkiem otrębów (3,99 zł za10 szt.) lub naturalne, wykonane bez obróbki chemicznej z surowców odnawialnych sztućce drewniane (3,99 zł za 20 szt.). Te ostatnie mają certyfikat FSC, co oznacza, że wykorzystane w nich drewno pochodzi z lasów gospodarowanych w sposób zrównoważony oraz odpowiedzialny.
Jak podaje detalista, wprowadzenie tego rozwiązania pozwoli na wyeliminowanie w tym roku ok. 140 ton plastiku.
Lidl Polska w ub.r. zobowiązał się do redukcji opakowań plastikowych marek własnych o 20 proc. do 2025 roku. W ramach tego zobowiązania niedawno w sklepach sieci wprowadzono do sprzedaży warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo.
Walka z plastikiem
W ostatnich miesiącach wiele firm wprowadziło różne ograniczeni dotyczące wszelkiego rodzaju plastikowych produktów.
Sklepy Biedronka od początku kwietnia sprzedają ekotorby, a sieć zapowiedziała, że ograniczy plastik w produktach marki własnej, m.in. w kosmetykach, środkach czystości.
Kaufland zrezygnował z korzystania z wody mineralnej w plastikowych butelkach – zastąpiono ją dystrybutorami do filtrowania wody.
Z plastikowych opakowań rezygnuje też Samsung.
Niektóre firmy z kolei zadeklarowały z kolei, że stosowane przez nich opakowania będą w niedługim czasie całkowicie nadawać się do recyklingu. Zobowiązały się do tego m.in. Henkel czy Żywiec Zdrój.
Pod koniec marca br. Parlament Europejski zatwierdził wprowadzenie do 2021 roku zakazu sprzedaży wyrobów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
Dołącz do dyskusji: Lidl nie będzie sprzedawać plastikowych naczyń, zastępuje je biodegradowalnymi