Biedronka rozsyła specjalne sms-y. Ten ruch to uderzenie w Lidla
Sieć sklepów Lidl Polska, która w swojej aktualnej kampanii porównuje swoje ceny z cenami w konkurencyjnej Biedronce doczekała się odpowiedzi swojego konkurenta. Należący do Jeronimo Martins dyskontowy gigant rozsyła specjalne sms-y, kierujące do strony z porównaniem paragonów obu sieci. Wynika z niego, że taniej jest w Biedronce niż w Lidlu.

W drugiej połowie lutego Lidla wrócił - po przerwie - ze swoją kampanią “Lidlowy przegląd cenowy”, stylizowaną na serwisy informacyjne międzynarodowych kanałów.
W reklamie tej zestawia ceny zakupów zrobionych w kilkunastu swoich sklepach na terenie całej Polski z cenami w sklepach sieci Biedronka w podobnych lokalizacjach. Wskazuje z jednej strony na to, że ceny w Biedronce są wyższe, a z drugiej wytyka konkurencji, że w każdym ze sklepów tej sieci ceny są różne, podczas gdy w Lidlu - niezależnie od lokalizacji - ceny zawsze są jednakowe.
"Koszyk na biało"
Biedronka postanowiła odbić piłeczkę. W ostatnich dniach sieć rozsyła klientom - posiadaczom aplikacji Moja Biedronka - sms-y, w których porównuje cenę wybranego produktu w swoim sklepie z ceną tego samego produktu w Lidlu. Wylicza różnicę w cenie, zwracając uwagę na wyższe ceny u konkurenta.
“Po koszyk produktów nabiałowych do Biedronki idę! Np. w Biedronce SEREK HOMOGENIZOWANY DANIO POUCH WANILIOWY 120g tylko 2,99zl/opak.! A w LIDLU DROŻEJ - 3,09zl/opak. Podane ceny są cenami regularnymi” - informuje Biedronka w komunikacji SMS skierowanej do swoich klientów. Sieć po szczegóły odsyła do strony internetowej: biedronka.pl/koszyk-na-bialo.
A tam zestawia paragon ze swojego sklepu z paragonem z Lidla. Porównanie obejmuje ogólnopolskie ceny regularne 15 wybranych produktów w sieci Biedronka zakupionych 06 marca br. oraz ceny tych produktów w 10 wybranych sklepach sieci Lidl prezentowane w jego komunikacji z tego samego dnia. Przy porównaniu wzięte zostały pod uwagę takie same produkty lub produkty tożsame marek własnych o tych samych pojemnościach lub gramaturach dostępnych w 10 sklepach stacjonarnych Biedronka i 10 sklepach stacjonarnych Lidl.
Zobacz: Lidl zwiększa przewagę reklamową nad Biedronką. Więcej wydają dwie inne firmy
Zapytaliśmy Biedronkę o szczegóły akcji i jej cel oraz potencjalne jej rozwinięcie na szerokozasięgowe media. Otrzymaliśmy jednak bardzo ogólną odpowiedź.
– Biedronka jako lider niskich cen, niezmiennie od 30 lat realizuje strategię dostarczania klientom produktów w najniższych cenach. Dla nas hasło „Codziennie niskie ceny” jest najważniejszym zobowiązaniem wobec klientów, stąd każdego dnia realizujemy wiele działań promocyjnych, o których informujemy m.in. poprzez akcje smsowe. W sieci Biedronka klienci niezmiennie znajdą produkty w najlepszych cenach, dzięki polityce promocyjnej, która każdego dnia obejmuje ponad 1000 produktów – przekazała nam Dorota Wrotek-Gut, dyrektorka marketingu w sieci Biedronka.
W odpowiedzi na prośbę o odniesienie się do akcji Biedronki Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs and CSR przekazała nam, że frma nie komentuje działań konkurencji.
– Wyróżnikiem naszej oferty jest atrakcyjny stosunek jakości do ceny – jest to wpisane w DNA naszej firmy. Klienci odwiedzając nasze sklepy, mogą spodziewać się konkurencyjnych ofert, nowości produktowych, licznych promocji oraz kuponów i akcji rabatowych w ramach aplikacji zakupowej Lidl Plus. Lidl Polska oferuje również liczne i atrakcyjne akcje promocyjne jak np. Tania Sobota w Lidlu czy Tydzień XXL – poinformowała. – W Lidl Polska gwarantujemy te same niskie ceny we wszystkich naszych sklepach w kraju – niezależnie czy mówimy o dużych aglomeracjach miejskich czy małych miasteczkach. Demokratyzacja cen oraz transparentna polityka cenowa stanowią nieodłączną część naszej strategii biznesowej. Klienci wybierają naszą sieć, ponieważ pomimo presji inflacyjnej oferujemy im bardzo atrakcyjną ofertę wysokiej jakości produktów w niskiej cenie – podkreśliła.
Dołącz do dyskusji: Biedronka rozsyła specjalne sms-y. Ten ruch to uderzenie w Lidla
Ja mam spokój ze spamem nazywane przez firmy zgodami marketingowymi, bo nie daje mojego numeru telefonu na prawo i lewo. Tylko tam gdzie niezbędne.
I płacisz więcej za towary