Koszalin ma nowe logo i hasło „Centrum Pomorza” od Rio Creativo
Władze Koszalina wprowadziły, po raz pierwszy od dziewięciu lat, nowe logo i nowy system identyfikacji wizualnej. Ich autorami jest agencja Rio Creative. Projekt kosztował 55 tys. zł.

Prace nad nowym planem identyfikacji wizualnej miasta trwały od 2016 roku. Zajmował się nim Zespół ds. Budowy Programu Promocji Miasta Koszalin, w którego składzie było 27 osób. Wśród nich urzędnicy, przedstawiciele uczelni wyższych, stowarzyszeń, lokalni eksperci.
W wyniku tych prac stwierdzono, że dotychczasowe hasło, którym promowało się miasto - „Koszalin - Pełnia Życia” jest zbyt ogólne i wymaga rebrandingu, zwłaszcza w kontekście rozwoju miasta i nowych inwestycji. Zmieniono je na „Koszalin - Centrum Pomorza”. Nowe hasło ma promować zasoby Koszalina, który skupia potencjał regionu a także precyzyjnie pozycjonować miasto.
Nowa identyfikacja wizualna miasta ma z kolei wyrażać jego tożsamość jako miasta młodego duchem, dynamicznego, kreatywnego - przyciągającego talenty, twórczego, otwartego, dynamicznego oraz pragmatycznie podchodzącego do inwestycji i innowacji.
Jej punktem wyjścia stał się nowoczesny znak w zdecydowanych barwach, które nawiązują do herbu Koszalina. W znaku wyraźnie widoczne mają być dwa elementy wyróżniające Koszalin: „centralność” i „pomorskość”.
System identyfikacji wizualnej miasta wykorzystuje dynamiczne elementy logo, a sam kształt znaku również delikatnie nawiązuje do herbowej tarczy. Jego nieodłącznym elementem mają być elementy bezpośrednio wywodzące się z nowego znaku - kolorowe, zaokrąglone linie i ikonografia utrzymana w tej samej stylistyce. Wykorzystano je przygotowując nowe wizytówki, papiery firmowe czy gadżety, a także plakaty i inne elementy graficzne.
Nowy system identyfikacji wizualnej wykonała firma RIO Creativo ze Słupska. Kosztował 55 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Koszalin ma nowe logo i hasło „Centrum Pomorza” od Rio Creativo
przyciągającego talenty, twórczego, otwartego, dynamicznego oraz pragmatycznie podchodzącego do inwestycji i innowacji.