ITBC Communication bez eventów straciła 21 proc. wpływów, zysk mocno w górę
Agencja public relations ITBC Communication w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 21 proc. do 4,24 mln zł. Uzasadnia to odwołaniem eventów. Koszty firmy zmalały jeszcze mocniej, dzięki czemu zysk netto wzrósł ze 148,1 do 402 tys. zł.

Wszystkie wpływy ITBC Communication pochodzą ze sprzedaży usług. Rok do roku wpływy krajowe zmalały z 3,92 do 2,97 mln zł, a te z zagranicy - z 1,45 do 1,27 mln zł.
- Mniejszy poziom przychodów wynikał wyłącznie z braku realizacji przez firmę eventów, które zostały anulowane wskutek Covid19. W pozostałych obszarach działalności, tj PR, digital, spółka utrzymała podobny do 2019 roku poziom przychodów, a nawet nieznacznie je poprawiła - opisano w sprawozdaniu agencji złożonym w KRS.
Jeszcze w 2019 roku przychody ITBC Communication poszły w górę o 41,9 proc. do 5,38 mln zł, a jej wynik netto - z 16,5 tys. zł straty do 148,1 tys. zł zysku.
Zmalało zatrudnienie, koszty jedną czwartą w dół
W ub.r. koszty operacyjne ITBC Communication poszły w dół o 25,4 proc. - z 5,18 do 3,86 mln zł. Wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 4,17 do 2,95 mln zł, na wynagrodzenia - z 663,6 do 606,7 tys. zł, na ubezpieczenia społeczne - z 89,6 do 81,5 tys. zł, a na zużycie materiałów i energii - z 220,5 do 194,4 tys. zł.
Średnie zatrudnienie w agencji zmniejszyło się z 10 do 7,92 etatów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Zarząd spółki podjął szereg działań zorientowanych przede wszystkim na utrzymanie stanowisk pracy, utrzymanie klientów jak również zachowanie bieżącej płynności. Istotnym czynnikiem były działania restrukturyzacyjne po stronie kosztowej, w tym renegocjacja umów z dostawcami oraz ograniczenia inwestycji - poinformowano w sprawozdaniu.
Agencja uzyskała 28,3 tys. zł z tzw. tarczy finansowej (to dopłaty to pensji pracowników, którym wynagrodzenia i wymiar pracy obniżono o 20 proc. na maksymalnie 6 miesięcy) oraz 31,1 tys. zł umorzeń składek na ZUS od marca do maja ub.r.
Pozostałe wpływy operacyjne firmy poszły w górę z 15,9 do 68 tys. zł, a pozostałe koszty zmalały z 23,5 do 5,2 tys. zł.
W efekcie zysk sprzedażowy agencji zwiększył się ze 199,2 do 380,6 tys. zł, zysk brutto - ze 186,2 do 439,7 tys. zł, a zysk netto - ze 148,1 do 402 tys. zł.
Większość zysku na kapitał zapasowy
50 proc. udziałów ITBC Communication należy do Beaty Lewandowskiej, a po 25 proc. do prezesa agencji Jacka Jakubczyka i Dominiki Malik.
Wspólnicy pod koniec marca zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto 100 tys. zł zostanie przeznaczone na dywidendę, a 302 tys. zł na kapitał zapasowy.
Dołącz do dyskusji: ITBC Communication bez eventów straciła 21 proc. wpływów, zysk mocno w górę