Inwestorzy wciąż chcą budować w Polsce centra handlowe
W pierwszym półroczu tego roku w Polsce otwarto 13 nowych centrów handlowych, w tym dwa duże - w Gdańsku i Tychach. Inwestorzy na nieruchomości komercyjne wydali w tym okresie ponad 3,3 mld euro, z czego 1,9 mld euro na galerie handlowe - wynika z raportu PRCH Retail Research Forum.
Poziom nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową w Polsce wzrósł do 311 m kw. na 1000 mieszkańców, co stawia nas pośrodku europejskiej stawki. Na koniec tego roku poziom nasycenia osiągnie 326 m kw. / 1000 mieszkańców - prognozują eksperci PRCH Retail Research Forum.
Centra handlowe w budowie lub rozbudowie
W pierwszej połowie 2018 roku w budowie było ponad 400 tys. m kw. powierzchni najmu. Niemal 20 proc. obecnie realizowanych projektów stanowią rozbudowy istniejących galerii, przede wszystkim tradycyjnych centrów handlowych. W budowie są też nowe obiekty takie jak Galeria Młociny w Warszawie czy Libero w Katowicach.
- Rozwój centrów handlowych w Polsce stale postępuje. Wciąż pojawiają się nowe projekty, ale również ewoluują te, które na rynku istnieją od lat. Centra coraz mocniej angażują się również w rozwój lokalnych społeczności - powiedziała Anna Zachara-Widła, research & education manager z Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Inwestorzy chcą wydawać w Polsce
Inwestorzy na nieruchomości komercyjne wydali w Polsce w pierwszej połowie roku ponad 3,3 mld euro, z czego 1,9 mld euro przeznaczono na centra handlowe. Na tak dobry wynik składa się głównie bardzo duża transakcja przejęcia portfela nieruchomości M1 przez Chariot (inwestorami w operacji są fundusze PIMCO, Oaktree i Redefine Properties) za kwotę 1 mld euro - oceniają autorzy raportu.
- Pozytywnym zjawiskiem jest spore zainteresowanie inwestorów naszym rynkiem oraz wysoki poziom kapitalizacji typu prime – ocenia Anna Zachara-Widła.
Dołącz do dyskusji: Inwestorzy wciąż chcą budować w Polsce centra handlowe