„Hotel Paradise” ogląda 529 tys. widzów. „Celem TVN7 jest dołączenie do wielkiej czwórki”
Nowy program Siódemki „Hotel Paradise” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 529 tys. widzów. Reality-show ma wyższe wyniki od średnich długookresowych stacji - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. - Przygotowaliśmy bardzo ciekawą ofertę, skierowaną do młodszej widowni - mówi nam Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa stacji.
Średnia widownia pierwszych czternastu odcinków nowego reality-show „Hotel Paradise”, wyemitowanych w okresie od 24 lutego do 12 marca 2020 roku wyniosła 529 tys. osób. Rynkowy udział Siódemki ukształtował się na poziomie 3,53 proc. w gronie wszystkich widzów, 6,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 4,98 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków obejrzało średnio 1,56 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 791 tys., a w 16-59 - 1,04 mln).
Spośród poszczególnych odcinków najwięcej widzów przyciągnął drugi. Śledziło go średnio 694 tys. osób, co dało TVN7 odpowiednio 4,62 proc., 8,86 proc. i 6,46 proc. udziału.
Reality-show ma wyższe wyniki od średnich długookresowych udziałów stacji. Na przykład w 2019 roku wynik Siódemki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 3,21 proc., a w grupie 16-49 było to 3,65 proc.
Podczas nadawania „Hotelu Paradise” Siódemka zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród swoich głównych konkurentów. Liderem w tym czasie jest kanał TV4, który ma 8,65 proc. (stacja nadaje wtedy hitowe seriale „Święty” i „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny”), a trzecie miejsce należy do TV Puls (3,18 proc.; gł. filmy fabularne).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Siódemka jest wiceliderem, mając mniejszą stratę do Czwórki.
Pierwszy odcinek reality-show wyjątkowo pokazany został w TVN i TVN7. Jego średnia widownia na obu stacjach wyniosła 1,81 mln osób, z czego 1,42 mln w TVN i 387 tys. osób w Siódemce.
„Hotel Paradise” to stworzony dla amerykańskiej telewizji FOX reality-show. Formuła programu polega na tym, że grupa singli mieszkająca w luksusowym hotelowym kurorcie w każdym tygodniu musi łączyć się w pary i wspólnie dzielić pokój hotelowy. Pozostała jedna osoba musi sparować się w następnym odcinku, albo opuścić kurort. W to miejsce pojawia się nowy uczestnik.
Polska wersja „Hotel Paradise” realizowana jest na indonezyjskiej wyspie Bali. Program potrwa osiem tygodni, a punktem kulminacyjnym jest piątkowy wybór partnera na następny tydzień. Początkowo w reality-show pojawiło się 11 uczestników, ale wraz z kolejnymi tygodniami do projektu będą angażowani kolejni single. W polskiej edycji programu będzie można wygrać 100 tys. zł.
„Hotel Paradise” prowadzi Klaudia El Dursi - influencerka i uczestniczka ósmej edycji „Top model”. Dystrybutorem praw do wersji oryginalnej jest firma Passion Distribution. Polską wersję formatu produkuje firma Golden Media Polska.
Katarzyna Mazurkiewicz o strategii Siódemki: bardzo ciekawa oferta, skierowana do młodszej widowni
Wiosenna ramówka telewizyjnej Siódemki wystartowała w poniedziałek, 24 lutego, czyli o tydzień wcześniej niż w przypadku TVN. - W zeszłym roku zarząd TVN Discovery podjął decyzję o inwestycji w Siódemkę. Wprowadziliśmy na naszą antenę dwa duże projekty - reality-show „Big Brother” i serial „Zakochani po uszy”. Obie te produkcje cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony widzów i podniosły wyniki oglądalności całego kanału. Po sukcesach programowych ubiegłego sezonu, konsekwentnie kontynuujemy budowanie nowej Siódemki. Na wiosnę przygotowaliśmy bardzo ciekawą ofertę, skierowaną do młodszej widowni - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa stacji.
Jak informuje nas dyrektor ds. strategii i rozwoju Premium TV Aleksandra Przeździecka, w 2019 roku wraz ze zmianą strategii programowej Siódemki zmieniona została również polityka handlową stacji. - Połączyliśmy TVN i TVN7 w jeden produkt TVN Max, co poprzez komplementarne profile stacji, pozwoliło zwiększyć efektywność zasięgową nowego produktu - mówi.
- Zmiana strategii programowo-handlowej to spójny komunikat wysłany do widza i rynku, a rok 2020 jest kontynuacją inwestycji w naszą drugą antenę ogólnopolską. Celem jest dołączenie TVN7 do segmentu "wielka czwórka", czyli największych ogólnopolskich stacji telewizyjnych pod względem zasięgu, oglądalności oraz efektywności komunikacji - dodaje Aleksandra Przeździecka.
Stacja wiosną stawia na „Hotel Paradise”
Nowością stacji jest opisywana wyżej polska wersja realizowanego na Bali reality-show „Hotel Paradise”, który w Siódemce oglądać można w dni powszednie o godz. 20.00, dodatkowe materiały dostępne są w player.pl.
- Po pierwszych dniach emisji możemy już powiedzieć, że jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz.
Bez zmian stacja kontynuuje emisję trzeciego sezonu serialu „Zakochani po uszy” (od poniedziałku do czwartku o 19.30).
- Nasze pasmo premier zaczynamy od godziny 18.00 - emitujemy wtedy nowe odcinki „Szkoły”. O 19.00 zapraszamy na kolejny sezon „19+”. Specjalnie z myślą o Siódemce powstała nowa oprawa i piosenka w wykonaniu Gromeego i Marty Gałuszewskiej. Codziennie, od poniedziałku do piątku o 20.00 pokazujemy z kolei największy hit tej wiosny - „Hotel paradise”. Na antenę powrócił również program na który czekali widzowie - wyprodukowany specjalnie z myślą o Siódemce 4 sezon „Ślubu od pierwszego wejrzenia”. Po emisji pierwszych dwóch odcinków możemy się pochwalić udziałem w grupie komercyjnej na poziomie 10,16 proc. - komentuje Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa Siódemki.
Początkowo w piątki o 19.00 (od 28 lutego) stacja miała pokazywać „Annę German”. Stacja po pierwszym odcinku zdecydowała się zdjąć serial, a w jego miejsce emitować powtórkowe odcinki trzeciego sezonu programu „Projekt Lady” (od 6 marca).
- Wszystkie zmiany programowe związana są z konsekwentną strategią wzmacniania Siódemki pod kątem młodszej widowni oraz budowania zróżnicowanej oferty kanałów w portfolio TVN Discovery. W nowej ramówce stacja stawia na emocje, autentyczność i wyrazistość - informuje nas Mazurkiewicz.
W wieczornym paśmie Siódemka emituje filmy fabularne, które oglądać można od poniedziałku do czwartku od godz. 21.00, w piątki od 22.00, a w weekendy - już od godzin wczesnopopołudniowych. - Oczywiście bardzo ważnym filarem naszej ramówki są niezmiennie filmy. Na wiosnę pokażemy m.in. „Harrego Pottera”, „Piratów z Karaibów”, „Batmana” czy „Ligę Sprawiedliwych”. Kontynuujemy również polskie poniedziałki - już w najbliższych miesiącach widzowie będą mogli zobaczyć takie filmy jak: „Sztuka Kochania” czy „Bogowie” - dodaje szefowa stacji.
Edward Miszczak: Marketingowo Siódemka mówi w naszej grupie „mocniej”
Dyrektor programowy TVN Discovery Polska Edward Miszczak podczas konferencji prezentującej wiosenną ramówkę nadawcy informował, że marketingowo Siódemka „mówi w naszej grupie „mocniej”. Ubiegły rok był sukcesem dla tego kanału, który obrał nową strategię programową i reklamową”. - Widzimy już, że to właściwy kierunek. „Big Brother” trochę zamieszał na rynku, a „Zakochani po uszy” zwiększyli widownię w paśmie swojego nadawania o 40 proc. - komentował. - W tym roku kontynuujemy naszą strategię wzmacniania stacji - dodał.
Udany start wiosennej ramówki Siódemki
Udział TVN7 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku w grupie 4+ wyniósł 3,21 proc., a w grupie 16-49 było to 3,65 proc. W okresie od 24 lutego do 1 marca br., czyli w pierwszym tygodniu obowiązywania wiosennej ramówki udział Siódemki wyniósł 3,26 proc., a w 16-49 - 4,28 proc. Tydzień później oglądalność stacji wzrosła osiągając jeden z najlepszych wyników w historii. W 4+ stacja miała 3,52 proc., a w grupie komercyjnej 16-49 - 4,68 proc. (tracąc do TVP1 zaledwie 1,25 pkt. proc.).
W 2018 roku TVN Media, spółka z grupy kapitałowej TVN zajmująca się głównie sprzedażą oferty reklamowej, zanotowała 396,38 mln zł przychodów operacyjnych, o 11,1 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz wzrost wpływów z działalności brokerskiej o 19,8 proc. do 252,78 mln zł. Jednocześnie miała 623,7 mln zł straty netto, głównie wskutek 1 mld zł odpisów na utratę wartości udziałów operatora platformy nc+ i marek, które przeniosła do spółki TVN.
Z kolei w 2018 roku Discovery Polska zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 96,36 mln zł oraz zysku netto z 25,65 do 5,3 mln zł. Firma tłumaczy do spadkiem oglądalności jej stacji. W udostępnionym sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS zarząd Discovery Polska stwierdził, że przychody firmy ze sprzedaży czasu reklamowego zmalały o 6,39 mln zł „przede wszystkim w wyniku spadku oglądalności programów telewizyjnych”.
Dołącz do dyskusji: „Hotel Paradise” ogląda 529 tys. widzów. „Celem TVN7 jest dołączenie do wielkiej czwórki”