WPP ze wzrostem wpływów o 9,3 proc.
Holding reklamowy WPP, do którego należą takie agencje, jak m.in. VMLY&R, GroupM, Wavemaker, H+K Strategies odnotował przychody netto w drugim kwartale br. w wysokości 2,9 miliarda funtów (3,5 miliarda dolarów) przy wzroście organicznym na poziomie 9,3 proc.
Przychody WPP w pierwszej połowie br. wyniosły 5,5 miliarda funtów (6,64 miliarda dolarów) przy wzroście organicznym (uwzględniającym fuzje i przejęcia oraz wahania kursów walut) na poziomie 8,9 proc.
Choć wyniki były dobre, akcje WPP staniały w zeszły piątek o 8 proc. z powodu obaw inwestorów o spowolnienie gospodarcze i jego wpływ na przyszłe wyniki spółki.
Podobnie jak inne duże spółki holdingowe, WPP podniósł swoje prognozy wzrostu na cały rok do poziomu od 6 proc. do 7 proc. To wzrost w porównaniu z poprzednimi szacunkami z 5,5 proc. do 6,5 proc.
Komentując dobre wyniki firmy w pierwszym półroczu, dyrektor generalny WPP Mark Read oświadczył, że wieloletnie wysiłki zmierzające do usprawnienia działalności przynoszą sukces, a praca jest jeszcze większa. Powiedział też analitykom, że jak dotąd nie było oznak redukcji budżetów przez klientów w odpowiedzi na obawy makroekonomiczne.
- Nasi klienci nadal inwestują w usługi WPP, co odzwierciedla naszą ekspozycję branżową w dziedzinie technologii i opieki zdrowotnej, nasz szeroki globalny zasięg oraz znaczenie tego, co robimy dla ich firm – stwierdził Read. - Działania, które podjęliśmy w ciągu ostatnich czterech lat, stawiają WPP na znacznie lepszej pozycji z bardziej niepewnym otoczeniem gospodarczym przed sobą - dodał.
WPP zaoszczędzi 360 mln dolarów
Firma poinformowała, że jest na dobrej drodze do zmniejszenia rocznych kosztów o około 360 milionów dolarów w tym roku z szerszym planem osiągnięcia około 720 milionów dolarów rocznej wydajności do 2025 roku.
WPP zatrudnia teraz około 50 000 osób zajmujących 34 oddziały, w tym nowo otwarte w tym roku kampusy w Santiago, Tokio i Toronto w 2022 roku. Do końca roku firma otworzy cztery kolejne nowe centra i około połowa wszystkich pracowników będzie pracować z budynku kampusu.
W celu zwiększenia wydajności firmy WPP wprowadza oparte na chmurze systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa Workday i Maconomy.
W Ameryce Północnej wzrost organiczny wyniósł 9,5 proc. w pierwszym półroczu i 10,2 proc. w drugim kwartale br. W ciągu trzech lat działalność w Ameryce Północnej wzrosła organicznie o 10,5 proc. w pierwszym półroczu, „z tendencją poprawy w drugim kwartale”. Wzrost w tym roku był napędzany głównie przez GroupM, wraz z silnym wzrostem jednostki produkcyjnej Hogarth, grupy brandingowej Superunion i działu PR H+K.
Wzrost organiczny w Wielkiej Brytanii wyniósł 7,1 proc. w pierwszym półroczu i 6,2 proc. w drugim kwartale. AKQA Group, H+K i Landor & Fitch odnotowały dwucyfrowy wzrost w pierwszej połowie br., zaś VMLY&R i GroupM odnotowały mniejszy wzrost w porównaniu z dobrymi wynikami w poprzednim okresie.
Dołącz do dyskusji: WPP ze wzrostem wpływów o 9,3 proc.