Grupa Żywiec rozszerza ofertę o piwa bezalkoholowe, Żywiec Sesyjne IPA i czereśniowy Dziki Sad
Grupa Żywiec wprowadza do oferty nowe warianty piwa bezalkoholowego Heineken i Warka Radler. Będę promowane pod wspólnym parasolem komunikacyjnym "Strefa Zero". Oprócz nich, nowościami w ofercie grupy będą Dziki Sad o smaku czereśniowym oraz kolejna marka Żywiec Sesyjne IPA.
Nowości w portfolio Grupy Żywiec to Heineken 0.0.%, Warka Radler 0.0.% (o smaku jabłko mięta i grejpfrut pomarańcza). Bezalkoholowe produkty do sprzedaży wprowadzane są stopniowo od 6 marca, docelowo będą dostępne w 30 tysiącach sklepów w całej Polsce.
W części z nich prowadzona będzie aktywacja Strefa Zero, którą zrealizowano we współpracy z agencją Global Shopper Marketing. W sklepach staną specjalne lodówki oraz półki obrandowane hasłem "Strefa Zero".
- Naszą ambicją jest, aby poprzez rozwój oferty bezalkoholowej Grupa Żywiec stała się najbardziej podziwianą firmą nie tylko w branży piwnej, ale także wśród producentów napojów dla dorosłych konsumentów - powiedział w czasie spotkania z dziennikarzami Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.
Kolejnymi nowościami w portfolio Grupy Żywiec są Żywiec Sesyjne IPA (Indian Pale Ale) oraz napój Dziki Sad Czereśnia. Te produkty będą dostępne w całej Polsce już od kwietnia.
Wszystkie marki będą wspierane reklamą telewizyjną i promocją w punktach sprzedaży.
Zdrowy styl życia wpływa na piwne trendy
W czasie spotkania prasowego przedstawiciele Grupy Żywiec mówili także o konsumenckich trendach na rynku piwa. Według zaprezentowanych danych aż 25 proc. konsumentów poszukuje piw o niskiej zawartości alkoholu lub bezalkoholowych. Wynika to z coraz większej świadomości Polaków w kwestiach zdrowego stylu życia, odżywiania i ekologii.
- Rynek zmienia się i przesuwają się akcenty. Konsumenci nie piją więcej, ale inaczej. Chcemy podążać za tym trendem i czerpać z niego korzyści - skomentował Guillaume Duverdier.
Millenialsi w niewielkim stopniu (5 proc.) zwracają uwagę na zawartość alkoholu w piwie. Młode kobiety wolą piwo niż wino (z czego 40 proc. preferuje nisko lub bezalkoholowe). Mężczyźni z pokolenia millenialsów lubią z piwem eksperymentować - aż 39 proc. za każdym razem kupuje inną markę.
- W ostatnich latach wyraźnie widać zmianę w oczekiwaniach konsumentów, którzy w przyszłości nie będą pić więcej piwa, ale chętniej sięgną po bardziej jakościowe i różnorodne produkty - ocenia Małgorzata Lubelska, dyrektor ds. marketingu Grupy Żywiec.
Na rynku tylko w zeszłym roku pojawiło się 1655 nowych marek piwa. W 2017r. zanotowano jednak niewielkie spadki sprzedaży w tym segmencie - o 2,4 proc. pod względem ilościowym oraz 1,3 proc. pod względem wartościowym.
Grupa Żywiec ma w swoim portfolio dwanaście marek piwa, które warzy w pięciu browarach - Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. W 2017 roku sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa, a jej zysk netto w ujęciu jednostkowym wyniósł 261,72 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spadły do poziomu 2,23 mld zł w 2017 r. wobec 2,39 mld zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Grupa Żywiec rozszerza ofertę o piwa bezalkoholowe, Żywiec Sesyjne IPA i czereśniowy Dziki Sad