Grupa Onet-RASP startuje z polskim Business Insiderem. Co z Biznes.pl?
W czwartek Grupa Onet-RASP uruchamia polską wersję serwisu gospodarczego Business Insider. Redaguje ją 13-osobowy zespół kierowany przez Łukasza Grassa.
Business Insider Polska wystartuje w czwartek przed południem pod adresem businessinsider.com.pl. W serwisie będą publikowane informacje biznesowe i technologiczne z Polski i świata.
- BI Polska będzie przekazywał informacje na temat najważniejszych wydarzeń, opisywał przełomowe trendy oraz skupiał się na osobach podejmujących kluczowe decyzje, które wpływają na sposób prowadzenia biznesu w Polsce. Skoncentrujemy się również na perspektywicznych branżach, najnowszych technologiach oraz innowatorach, którzy wdrażają w życie nowe pomysły - wylicza Łukasz Grass, redaktor naczelny witryny. - Spodziewamy się, że profil naszych czytelników będzie bardzo szeroki - od założycieli start-upów, do prezesów firm różnej wielkości, którzy chcą lepiej zrozumieć w jaki sposób tworzy się prawdziwą wartość biznesu - dodaje.
Prawa do wydawania Business Insidera Grupa Onet-RASP uzyskała jesienią ub.r., po tym jak serwis został za 343 mln dolarów kupiony przez Axel Springer. Wcześniej do uruchomienia jego polskiej wersji przygotowywała się Agora, która w połowie marca br. połączyła sekcje Gazeta.pl o pieniądzach i technologiach w witrynę Next.gazeta.pl. Do tej pory poza USA wystartowało osiem wersji Business Insidera, przy czym tylko jedną w języku innym niż angielski - w listopadzie ub.r. w Niemczech.
- Uważamy, że na polskim rynku istnieje wolna przestrzeń, którą skutecznie może wypełnić w pełni cyfrowa marka komunikująca się w języku obecnych i przyszłych liderów biznesu. Business Insider jest znany na całym świecie z unikalnego podejścia do prezentowania różnych punktów widzenia na ten rodzaj innowacji i kreatywności biznesowej, która jest bardzo ceniona w Polsce - komentuje Jovan Protic, chief operating officer w Grupie Onet-RASP.
Do Grupy Onet-RASP oprócz Biznes.onet.pl należą serwisy gospodarcze Forbes.pl i Biznes.pl. W tym ostatnim, uruchomionym cztery lata temu, od kilku miesięcy nie ma już autorskich treści, zamieszczane są tylko depesze agencji informacyjnych. Wydawca nie odpowiedział na razie na nasze pytanie, czy w obecnej sytuacji zamierza zrezygnować z Biznes.pl. Nie podał również oczekiwań co do wyników odwiedzalności Business Insider Polska.
Według badania gemiusAudience w marcu br. strony i aplikacje Grupy Onet-RASP miały 16,02 mln realnych użytkowników (a sam portal Onet.pl - 13,42 mln) na komputerach, 12,42 mln na smartfonach i 1,6 mln na tabletach.
Dołącz do dyskusji: Grupa Onet-RASP startuje z polskim Business Insiderem. Co z Biznes.pl?