SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WARC Effective 100: najskuteczniejsze kampanie, marki i agencje na świecie

McDonald's jako marka i reklamodawca, WPP jako holding, Ogilvy jako sieć, Wavemaker Mumbai jako agencja mediowa, Leo India jako agencja reklamowa, USA jako kraj i kampania Microsoftu znalazły się na szczycie rankingu WARC Effective 100 najbardziej skutecznych marek, kampanii i agencji na świecie. 

Ranking WARC Effective 100 to najwyższe niezależne globalne porównanie najczęściej nagradzanych kampanii i firm pod względem skuteczności. Jest zbiorem wyników najważniejszych globalnych i regionalnych nagród za skuteczność z 2024 r. 

Najbardziej nagradzaną kampanią za skuteczność w 2024 r. była kampania ADLaM: An Alphabet to Preserve a Culture autorstwa McCann New York dla Microsoft. Globalna marka technologiczna współpracowała z braćmi Abdoulaye i Ibrahimą Barry, którzy stworzyli alfabet ADLaM, aby zachować język Pulaar ludu Fulani, pomagając w walce z analfabetyzmem i przekształcając go w globalnie rozpoznawalny i cyfrowo używany sposób komunikacji.
W rezultacie dziesiątki tysięcy nowych uczniów zaczęło uczyć się ADLaM, a szkoły otwarto w ponad pięciu krajach. ADLaM Display jest dostępny w Microsoft 365 i Google Fonts. Mali dodaje ADLaM jako oficjalny alfabet do swojej konstytucji. A Gwinea niedawno uczyniła ADLaM częścią swoich celów zrównoważonego rozwoju, zobowiązując się do nauczania ADLaM 2 milionów dzieci w ciągu najbliższych 5 lat.

Na drugim miejscu znalazła się kampania “A Piece of Me” autorstwa Dentsu Creative, Amsterdam, dla KPN. Marka telekomunikacyjna nawiązała współpracę z holenderskim muzykiem MEAU, aby stworzyć piosenkę i teledysk, które zmienią nastawienie do internetowego zawstydzania. Piosenka zyskała ponad 10 milionów odtworzeń, co zaowocowało 183 proc. wzrostem rozmów na temat internetowego zawstydzania i 9 proc. wzrostem zainteresowania marką dla KPN.

Na trzecim miejscu znajduje się “The Cost of Beauty” autorstwa Ogilvy London dla Dove. Marka uruchomiła kampanię, aby zająć się szkodliwym wpływem mediów społecznościowych, wesprzeć zmiany legislacyjne poprzez Kids Online Safety Act (KOSA) i ożywić strategię marki Dove na konkurencyjnym rynku. Dove odnotowało 4 poc. wzrost penetracji gospodarstw domowych w USA i 5,5 proc. wzrost sprzedaży wartościowej.

Awansując z piątego miejsca w zeszłym roku, agencja Leo India przewodzi rankingowi najskuteczniejszych agencji kreatywnych, mając cztery kampanie w pierwszej pięćdziesiątce: dla Whisper, Lay's, Flipkart i Oreo.

Ogilvy Mumbai utrzymała drugie miejsce w tym rankingu (z nagradzanymi kampaniami dla Cadbury, Vodafone Idea, Sprite, Colgate). Podium zamyka AlmapBBDO São Paulo (z czterema kampaniami w rankingu). 

Z kolei Mischief@No Fixed Address New York zajmuje pierwsze miejsce wśród niezależnych agencji i ósme miejsce w klasyfikacji generalnej, mając dwie kampanie w pierwszej setce.  

Tytuł najbardziej skutecznej agencji mediowej przypadł Wavemaker Mumbai, a niezależnej agencji mediowej - Fundamental Media, Boston. Drugie miejsce zajmuje Starcom Chicago, a trzecie - Mindshare New York. 

Nowością w rankingu jest Fundamental Media z Bostonu, uznana za najlepszą niezależną agencję medialną, współpracującą z State Street Global Advisors.

Najbardziej nagradzaną siecią reklamową za skuteczność trzeci rok z rzędu jest Ogilvy. W górę rankingu pnie się McCann Worldgroup, zajmując drugie miejsce (awans z piątego przed rokiem). Na trzecim miejscu jest z kolei DDB Worldwide. Dentsu International i OMD Worldwide weszły do ​​pierwszej dziesiątki sieci w tym roku.

Natomiast agencja GUT po raz pierwszy znalazła się w rankingu sieci, zdobywając tytuł najlepszej niezależnej sieci i 20. miejsce w klasyfikacji ogólnej. 

Na szczyt rankingu najbardziej skutecznych holdingów reklamowych awansowało WPP. Omnicom jest na drugim miejscu, a Publicis Groupe na trzecim. 

Marką nr 1 pod względem skuteczności jest McDonald's, który przedłuża swoją passę zwycięstw do sześciu lat. Dove kontynuuje sukces Effective 100, zajmując drugie miejsce w 2025 r., a Heinz awansuje z 24. miejsca w zeszłym roku na trzecie. 

Po kilku latach utrzymywania się w czołówce reklamodawców, McDonald's dostrzega, że ​​jego stała skuteczność przynosi efekty – w tym roku po raz pierwszy osiągnął pozycję numer jeden wśród reklamodawców. Zaledwie kilka punktów za McDonald's jest Unilever, który utrzymuje drugą pozycję. Podium tego zestawienia zamyka Anheuser-Busch InBev. 


WARC Effective 100 obejmuje on 100 najlepszych na świecie nagrodzonych kampanii pod względem skuteczności, 50 najlepszych agencji kreatywnych i medialnych, sieci agencji, marki, reklamodawców, kraje i najlepsze spółki holdingowe.

Dołącz do dyskusji: WARC Effective 100: najskuteczniejsze kampanie, marki i agencje na świecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl