Oto najlepsze agencje, marki i kampanie na świecie. Jest nowa edycja WARC Media 100
Mediaplus Monachium, Mindshare Worldwide, Serviceplan, WPP, Dove, Unilever, USA i kampania “Welcome to the Group” autorstwa PHD Costa Rica dla Nosotras Women Connecting zwycięzcy tegorocznego raportu WARC Media 100 oceniającego najlepsze agencje mediowe, marki i kampanie marketingowe na świecie.

Opracowany przez WARC Creative ranking Media 100 jest zbiorem wyników najważniejszych globalnych i regionalnych nagród mediowych z 2024 roku. Monitorowane firmy, kampanie i marki są ustalane w konsultacji z Radą Doradczą Rankingów WARC i na podstawie corocznego globalnego badania panelowego.
– WARC Media 100 to coroczne światowe tabele ligowe najbardziej nagradzanych kampanii i firm za doskonałość w mediach. Globalny punkt odniesienia dla branży, prezentują najlepsze wykorzystanie mediów i wpływ, jaki może to mieć na sukces kampanii – powiedziała Anna Hamill, starsza redaktorka, WARC Creative.
Najbardziej nagradzaną kampanią dla mediów w 2024 r. była „ Welcome to the Group ” autorstwa agencji PHD Costa Rica dla organizacji pozarządowej zajmującej się prawami kobiet, Nosotras Women Connecting. Kampania przekonała członków Kongresu do uchwalenia ustawy o sprawiedliwości menstruacyjnej, wykorzystując media publiczne i chwyty PR, media społecznościowe i grupę WhatsApp.
Drugie miejsce zajęła „The Hidden Story” autorstwa Havas Play Paris, wydana przez L'Enfant Bleu, stowarzyszenie walczące z wykorzystywaniem dzieci. Książka obrazkowa poruszała kwestię ryzyka związanego z narażaniem dzieci na kontakt z mediami społecznościowymi, zachęcając rodziców do zastanowienia się nad wpływem swoich działań w mediach społecznościowych.
Trzecie miejsce zajęła książka „ The Handshake Hunt ” wydawnictwa GUT São Paulo, wydana przez Mercado Libre. Platforma e-commerce z Ameryki Łacińskiej nawiązała współpracę z kanałem telewizyjnym Globo podczas Black Friday, wyświetlając kody QR na zniżki za każdym razem, gdy na ekranie pojawiał się uścisk dłoni, aby zwiększyć liczbę transakcji w Brazylii.

Niezależna agencja Mediaplus Munich znalazła się na szczycie tabeli liderów po zajęciu trzeciego miejsca w 2024 r. i 14. miejsca w 2023 r. W tym roku przeprowadziła siedem kampanii w pierwszej setce dla takich marek, jak Long COVID Europe, Hinz&Kunzt/Hamburger Kunsthalle i Motatos.
Mindshare New York zajął drugie miejsce z pięcioma kampaniami w pierwszej setce, zaś trzecia lokata przypadła EssenceMediacom New York (awans z 16. miejsca w zeszłym roku).
Sieć Mindshare Worldwide znalazła się na szczycie sieci domów mediowych, awansując z pozycji drugiej rok temu. W pierwszej 50. znajduje się pięć należących do niej agencji, które zdobyły punkty – Nowy Jork, Szanghaj, Mumbaj, Ho Chi Minh City i Bangalore – dwie z nich znajdują się w pierwszej piątce.
Tuż za Mindshare znalazła się sieć Essence Mediacom, podium zamyka PHD Worldwide. Tytuł lidera niezależnych sieci domów mediowych trafił do Serviceplan.

Liderem rankingu holdingów jest WPP - cztery sieci do niego należące (Mindshare Worldwide, EssenceMediacom, Wavemaker i VML) znajdują się w agencyjnym Top10.
Drugie miejsce ósmy rok z rzędu zajmuje Omnicom, a trzecia lokata przypadła Publicis Groupe.

Marka Dove utrzymuje pozycję lidera w rankingu marek WARC Media 100 w tym roku, mając w zestawieniu wiele kampanii w pierwszej setce, w tym Crown x LinkedIn: #BlackHairIsProfessional , #TurnYourBack, Cost of Beauty i #KeepHerConfident.
Po raz pierwszy w zestawieniu Media 100 znalazły się: Warner Bros. na drugim miejscu i Sprite na trzecim.

Reklamodawcą nr 1 w mediach pozostaje niezmiennie Unilever. To szósty rok z rzędu, w którym firma zajmuje pierwsze miejsce. Zawdzięcza to swoim markom: Dove, Lifebuoy, Vim i Sunlight. Tuż za Unilever uplasowała się Coca-Cola Company , zaś na 3. pozycję awansowała (z 9. miejsca rok temu) PepsiCo.

Stany Zjednoczone utrzymują dominującą pozycję w rankingu WARC Media 100 – 19 ze 100 najlepszych kampanii jest prowadzonych w USA.
Wielka Brytania pozostaje na drugim miejscu, a Indie na trzecim.

Dołącz do dyskusji: Oto najlepsze agencje, marki i kampanie na świecie. Jest nowa edycja WARC Media 100