Gremi Media z internetową platformą big data od Deep.BI
Gremi Media (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, wprowadziło jednolitą platformę analizy danych o użytkownikach serwisów internetowym firmy. Platforma jest oparta na rozwiązaniu firmy Deep.BI.

Wdrożona właśnie przez Gremi Media platforma pozwala wydawcy na obserwację zachowania użytkowników korzystających ze wszystkich należących do niego cyfrowych publikacji: serwisów internetowych i e-wydań, w tym korzystania z tekstów, wideo, newslettera, opcji zakupowych oraz ofert pracy.
Użytkownicy mogą zostać przez wydawcę wyselekcjonowani zarówno na podstawie podstawowych cech (jak płeć czy grupa wiekowa), jak też w oparciu o rodzaj czytanych artykułów czy oglądanych treści wideo, ilość poświęcanego na tok czasu oraz różne rodzaje aktywności (np. komentowanie, udostępnianie treści w mediach społecznościowych). Wydawca analizuje te i wiele innych informacji, identyfikując użytkowników na podstawie logowań i na podstawie plików cookies od momentu ich pojawienia się na którejkolwiek z platform należących do Gremi Media, nawet na poziomie newslettera.
Wszystkie dane dostępne są w czasie rzeczywistym, co pozwala na bieżącą reakcję i optymalizację działań zarówno w części reklamowej jak i redakcyjnej, np. identyfikowanie treści o największym potencjale wirusowego rozprzestrzeniania się w mediach społecznościowych.
- Analiza danych jest nieodłącznym elementem strategii dzisiejszych wydawców. Mając kompleksową wiedzę na temat zachowań i preferencji użytkowników, wydawca jest w stanie dostarczyć swoim odbiorcom właściwy content, ale także w znacznej mierze poprawić efektywność działań reklamowych - opisuje Marcin Kowalczyk, dyrektor generalny ds. komercyjnych odpowiedzialny za wszystkie działy handlowe w Gremi Media.
Platforma jest oparta na rozwiązaniu Customer Data Platform firmy Deep.BI, które umożliwia też śledzenie prawdziwej widoczności reklam (ad viewability według standardu IAB) oraz czas ekspozycji każdej z reklam dla użytkowników.
Według badania Gemius/PBI w październiku br. portal Rp.pl zanotował 2,73 mln realnych użytkowników i 10,81 mln odsłon, a Parkiet.com - 110,2 tys. użytkowników i 1,68 mln odsłon. Jesienią obie witryny na stałe udostępniono w nowych wersjach.
Dołącz do dyskusji: Gremi Media z internetową platformą big data od Deep.BI