Wydawca „Rzeczpospolitej” z mniejszym zyskiem
Gremi Media, wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” oraz większościowy akcjonariusz e-Kiosku, w 2024 roku przy niewielkim wzroście przychodów zanotował spadek wyników zyskowności. Firma rośnie i inwestuje przede wszystkim w obszarze cyfrowym.

Grupa kapitałowa Gremi Media w 2024 roku wypracowała 102,4 mln zł, co wobec 98,86 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 3,6 proc. Firma w sprawozdaniu podkreśliła, że „rok 2024 był wyjątkowy dla rynku prasowego a to za sprawą nagłego wycofania się z rynku dystrybucji prasy Ruch”.
Średnia sprzedaż „Rzeczpospolitej” w ub.r. zmalała o 17,77 proc. do 24 818 egz., zaś „Parkietu” – o 13,08 proc. do 2 851 egz. (dane Polskich Badań Czytelnictwa).
Firma zanotowała natomiast wzrosty w obszarze cyfrowym. – Skuteczność budowanego modelu przychodów cyfrowych udowodniła, że pomimo znaczącego ograniczenia dystrybucji prasy podnieśliśmy sprzedaż całej Grupy. Taki rezultat jest wynikiem znaczących inwestycji jakie ponieśliśmy na rozwój oferty cyfrowej, zarówno reklamowej jak i w segmencie B2C – subskrypcji. Grupa nadal prowadzi istotne inwestycje w dalszy rozwój oferty, które w całości pokrywane są ze środków własnych – opisał w sprawozdaniu Maciej Maciejowski, prezes Gremi Media.
Zysk pod presją inflacji
Na poziomie EBITDA roczny zysk firmy zmalał z 12,37 do 11,92 mln zł, zysk operacyjny – z 6,82 do 4,77 mln zł, a zysk netto – z 4,88 do 2,99 mln. – Spadek zysku na działalności operacyjnej rok do roku jest efektem znaczących inwestycji w treści oraz wpływu inflacji na koszty usług obcych i wynagrodzeń – zaznaczył Maciejowski.
Możliwości rozwojowe Gremi Media widzi przede wszystkim na rynku cyfrowym. – Obszar związany z rozwojem cyfrowej część działalności pozwala Grupie patrzeć optymistycznie w przyszłość, gdyż w zadowalającym tempie zastępujemy utracone przychody z tytułu sprzedaży prasy tradycyjnej przychodami z działalności e-commerce. Wart odnotowania jest fakt utrzymującej się tendencji wzrostowej przychodów z subskrypcji cyfrowych oraz reklam online co jednoznacznie obrazuje zmianę preferencji konsumentów i rosnącą popularność naszych mediów cyfrowych – stwierdzono w sprawozdaniu.

Zeszłoroczny zysk netto grupy Gremi Media jest najniższy od 2017 roku (wówczas wyniósł 687 tys. zł). Natomiast w 2021 roku firma zarobiła na czysto 12,43 mln zł, rok wcześniej – 16,35 mln, zaś w 2019 roku – o 14,4 mln.
Na koniec piątkowej sesji giełdowej za akcję Gremi Media płacono 43,20 (przy takim kursie kapitalizacja firmy wynosiła 77,33 mln zł), o 56 proc. mniej niż przed rokiem.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Rzeczpospolitej” z mniejszym zyskiem