SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google używa 16 mln Polaków, 5 mln korzysta z Facebooka

W marcu wzrosły w Polsce zasięgi zdecydowanej większości dużych serwisów i grup witryn – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Natomiast mniej niż w poprzednich miesiącach zwiększyła się popularność Facebooka.

W marcu wszystkie największe serwisy i grupy witryn zanotowały wzrosty popularności w porównaniu do lutego- wynika najnowszych danych z badania Megapanel PBI/Gemius opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. Zasięg liderujących stron Google zwiększył się o ponad 400 tys. użytkowników i 0,75 proc. udziału w rynku. Onet.pl zyskał w porównaniu do lutego ponad 600 tys. real users, Nasza-klasa.pl – 400 tys., a Gazeta.pl – prawie 500 tys. Również niżej notowane serwisy odwiedziło więcej internautów niż miesiąc wcześniej.

W tej sytuacji tym bardziej zwraca uwagę, że Facebook, który ostatnio bardzo dynamicznie zyskiwał na popularności (po ponad 500 tys. real users z miesiąca na miesiąc), w marcu zanotował „tylko” niecałe 300 tys. użytkowników więcej niż w lutym. Jednak dzięki temu serwis przekroczył poziom 5 mln real users.

Ponieważ prawie wszyscy osiągnęli wzrosty popularności, w zestawieniu nie nastąpiły żadne duże przetasowania. Serwisy Microsoftu i Mozilli odwiedziło po ponad 1 mln użytkowników więcej niż w lutym, dzięki czemu tym drugim udało się wyprzedzić witryny GG Network. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 16 501 073 93,07%  
2 Grupa Onet.pl 13 256 062 74,76% tak
3 nasza-klasa.pl 11 810 889 66,61%  
4 Grupa Gazeta.pl 11 705 551 66,02% tak
5 Grupa Wirtualna Polska 11 447 796 64,56% tak
6 Grupa Allegro.pl 11 287 250 63,66% tak
7 Grupa Interia.pl 10 941 274 61,71% tak
8 youtube.com 10 442 867 58,90%  
9 Grupa O2.pl 10 028 560 56,56% tak
10 Grupa Wikipedia 9 106 493 51,36%  
11 Grupa Microsoft 7 544 288 42,55%  
12 Grupa Mozilla 7 108 621 40,09% tak
13 Grupa GG Network 6 390 045 36,04%  
14 facebook.com 5 052 697 28,50%  
15 Grupa Polskapresse 4 756 577 26,83% tak
16 Grupa Money.pl 4 686 207 26,43% tak
17 Grupa Axel Springer 4 245 496 23,94% tak
18 Grupa Infor 4 192 417 23,64% tak
19 Grupa Pf.pl 4 088 336 23,06% tak
20 dobreprogramy.pl 3 970 884 22,40% tak


Wśród serwisów objętych – częściowo lub całkowicie – audytem site-centric też przeważają wzrosty zasięgów. Małe przetasowania nastąpiły w dolnej połowie zestawienia: strony Axel Springer wyprzedziły witryny Infor, a serwisy Pf.pl – dobreprogramy.pl, a strony Pino.pl – witryny G+J Polska. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa zasięg  użytkownicy
(real users)
audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl 74,76% 13 256 062 tak
2 Grupa Gazeta.pl 66,02% 11 705 551 tak
3 Grupa Wirtualna Polska 64,56% 11 447 796 tak
4 Grupa Allegro.pl 63,66% 11 287 250 tak
5 Grupa Interia.pl 61,71% 10 941 274 tak
6 Grupa O2.pl 56,56% 10 028 560 tak
7 Grupa GG Network 36,04% 6 390 045 tak
8 Grupa Polskapresse 26,83% 4 756 577 tak
9 Grupa Money.pl 26,43% 4 686 207 tak
10 Grupa Axel Springer 23,94% 4 245 496 tak
11 Grupa Infor 23,64% 4 192 417 tak
12 Grupa Pf.pl 23,06% 4 088 336 tak
13 dobreprogramy.pl 22,40% 3 970 884 tak
14 Grupa Pino.pl 19,15% 3 395 219 tak
15 Grupa G+J Polska 19,01% 3 370 855 tak
16 Grupa Murator 18,42% 3 265 852 tak
17 filmweb.pl 18,38% 3 259 506 tak
18 Grupa Media Regionalne 18,23% 3 231 751 tak
19 Grupa Pkt.pl 17,80% 3 155 626 tak
20 demotywatory.pl 17,72% 3 142 541 tak


Wśród domen również wzrosty: google.com zyskało w porównaniu do lutego prawie 400 tys. użytkowników, onet.pl – 550 tys., a nasza-klasa.pl – 500 tys. W drugiej części zestawienia zumi.pl awansowało na 16. miejsce, wyprzedzając blogspot.com, natomiast dobreprogramy.pl wypadły z rankingu. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 15 705 994 88,58%  
2 onet.pl 12 364 940 69,74% tak
3 nasza-klasa.pl 11 810 889 66,61%  
4 google.com 11 451 490 64,59%  
5 allegro.pl 10 831 038 61,09% tak
6 wp.pl 10 562 824 59,57% tak
7 youtube.com 10 442 867 58,90%  
8 wikipedia.org 8 940 820 50,43%  
9 interia.pl 8 341 410 47,05% tak
10 gazeta.pl 8 266 006 46,62% tak
11 mozilla.com 7 052 831 39,78%  
12 microsoft.com 6 601 367 37,23%  
13 facebook.com 5 052 697 28,50%  
14 wrzuta.pl 4 866 385 27,45% tak
15 o2.pl 4 755 575 26,82% tak
16 zumi.pl 4 755 035 26,82% tak
17 blogspot.com 4 677 677 26,38%  
18 otomoto.pl 4 254 227 23,99% tak
19 blox.pl 4 205 410 23,72% tak
20 chomikuj.pl 4 116 695 23,22% tak


Serwisy Allegro.pl zanotowały prawie 500 mln odsłon więcej niż w lutym, a strony Onet.pl i Wirtualnej Polski – więcej po ok. 170 mln. Z drugiej strony w witrynach Spolecznosci.pl wykonano 20 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej i spadły one o dwa miejsca w zestawieniu. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users) witryny objęte audytem site-centric
1 Grupa Allegro.pl 5 757 882 215 11 287 250 tak
2 Grupa Onet.pl 3 659 055 947 13 256 062 tak
3 Grupa Wirtualna Polska 2 494 667 558 11 447 796 tak
4 Grupa Interia.pl 1 330 169 755 10 941 274 tak
5 Grupa O2.pl 1 253 248 129 10 028 560 tak
6 Grupa Gazeta.pl 1 092 822 761 11 705 551 tak
7 Grupa Spolecznosci.pl 1 026 132 127 2 826 295 tak **/***
8 demotywatory.pl 415 954 823 3 142 541 tak
9 Grupa G+J Polska 362 613 017 3 370 855 tak
10 poszkole.pl 266 320 747 1 829 310 tak


Serwisy Onet.pl prowadzą zarówno jeśli chodzi o łączny czas spędzany w nich przez internautów, jak i średni okres przypadający na każdego użytkownika. Pod tym pierwszym względem zyskały one prawie 5,5 mln godzin w porównaniu do lutego, a pod tym drugim – ponad 9 minut. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users) audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl 79 902 556,90 06:01:39 13 256 062 tak
2 Grupa Wirtualna Polska 67 827 003,24 05:55:30 11 447 796 tak
3 Grupa Allegro.pl 59 591 883,92 05:16:46 11 287 250 tak
4 Grupa Interia.pl 41 203 672,56 03:45:57 10 941 274 tak
5 Grupa O2.pl 34 377 729,73 03:25:41 10 028 560 tak
6 Grupa Gazeta.pl 22 889 941,39 01:57:20 11 705 551 tak
7 demotywatory.pl 10 654 689,61 03:23:26 3 142 541 tak
8 Grupa Spolecznosci.pl 10 034 702,35 03:33:02 2 826 295 tak **/***
9 Grupa GG Network 9 626 486,74 01:30:23 6 390 045 tak
10 Grupa Spilgames 6 419 320,39 02:15:16 2 847 358 tak
11 Grupa Eska 3 342 778,53 03:00:18 1 112 396 tak
12 poszkole.pl 2 971 963,00 01:37:29 1 829 310 tak
13 grono.net 2 668 535,55 01:27:46 1 824 147 tak
14 Grupa Eurozet 2 492 047,72 04:06:59 605 410 tak
15 Grupa G+J Polska 2 401 051,43 00:42:44 3 370 855 tak
16 Grupa TVN 2 089 459,10 00:46:25 2 701 401 tak
17 joemonster.org 1 911 453,90 01:22:39 1 387 675 tak
18 Grupa Polskapresse 1 787 142,18 00:22:33 4 756 577 tak
19 filmweb.pl 1 619 050,61 00:29:48 3 259 506 tak
20 Grupa Media Regionalne 1 256 253,09 00:23:19 3 231 751 tak


Gadu-Gadu zyskało co prawda ponad 70 tys. real users w porównaniu do lutego, ale straciło 0,28 proc. zasięgu. Natomiast Skype zanotował wzrost liczby użytkowników o ponad 100 tys. i awansował na drugie miejsce, wyprzedzając Windows Media Player. Zasięg ipli zdecydowanie przekroczył 2 mln real users. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp. nazwa zasięg aktywne programy**** audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 39,17% 6 944 369 tak
2 Komunikator Skype 27,43% 4 863 378  
3 Windows Media Player 26,81% 4 754 034  
4 Winamp 18,03% 3 196 617  
5 Ipla 13,27% 2 353 555  
6 OpenFM 8,02% 1 422 660  
7 RealPlayer 4,16% 737 919  
8 Aplikacja Google Desktop 3,64% 645 878  
9 Komunikator Windows Live Messenger 3,08% 546 063  
10 Komunikator Tlen.pl 2,98% 528 271 tak
11 QuickTime 1,71% 302 387  
12 Google Earth 1,55% 275 648  
13 VLC media player 1,31% 233 150  
14 BestPlayer 1,10% 195 638  
15 iTunes 1,09% 192 599  
16 Komunikator AQQ 0,76% 135 515 tak
17 AIMP 0,27% 47 716  
18 GOM Player 0,22% 38 126  
19 Czytnik RSS Paseczek 0,20% 35 126  
20 Last FM 0,19% 33 311  


 


Liczebność próby: N= 16 231. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* W zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych.

** Grupa Spolecznosci.pl składa się zarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytem site-centric.

*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części Grupy, które biorą udział w audycie site-centric.

**** Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Dołącz do dyskusji: Google używa 16 mln Polaków, 5 mln korzysta z Facebooka

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
brawo fotka.pl - coraz lepsze wyniki, z miesiąca na miesiąc .... ;):):)
0 0
odpowiedź
User
U5zCsv crxqyuiazkxo, [url=http://bhkkkgqyynod.com/]bhkkkgqyynod[/url], [link=http://kaowlrycdhtz.com/]kaowlrycdhtz[/link], http://jpcybqgitmna.com/
U5zCsv crxqyuiazkxo, [url=http://bhkkkgqyynod.com/]bhkkkgqyynod[/url], [link=http://kaowlrycdhtz.com/]kaowlrycdhtz[/link], http://jpcybqgitmna.com/
0 0
odpowiedź