Google szuka sposobu na większe dochody z YouTube
Dochody z reklam w YouTube wyniosą w bieżącym roku około 200 milionów dolarów, co jest znacznie poniżej oczekiwań właściciela serwisu jakim jest Google.
Według medialnych doniesień Google planuje znacząco obniżyć liczbę klipów w YouTube, przy których sprzedawane będą reklamy - informuje serwis Brand Republic.
Celem jest sprzedaż reklam tylko przy tych klipach, których prawo dystrybuowania ma serwis, tak aby reklamy nie znajdowały się przy materiałach mogących naruszać prawa autorskie. Obecnie YouTube sprzedaje reklamy tylko przy 4 procentach wszystkich klipów znajdujących się w serwisie.
Natomiast aby zwiększyć dochodowość YouTube Google zamierza rozpocząć oferowanie reklam typu 'pre-roll' i 'post-roll', umieszczanych przed lub po danym filmiku. Takie reklamy, pomimo że są skutecznym narzędziem dla reklamodawców, nie cieszą się popularnością wśród internautów.
Planowane są też inne zmiany mające przynieść Google więcej dochodów z YouTube. Jak takie zmiany są potrzebne pokazują analizy północnoamerykańskiego oddziału lidera na rynku wyszukiwarek, który zidentyfikował aż 105 problemów ze sprzedażą reklam w serwisie.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Google szuka sposobu na większe dochody z YouTube