SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook wspiera polskie NGO i szkoli je w komunikacji marketingowej

Polski oddział Facebooka zorganizował konferencję, w trakcie której uczył organizacje pozarządowe skutecznych działań w serwisie. Zaprezentował też przykłady udanych kampanii społecznych prowadzonych przy wsparciu Facebooka. - Priorytetowe znaczenie współpracy Facebooka z organizacjami dobroczynnymi podkreśla podpisane dzisiaj partnerstwo z Unicef’em, Czerwonym Krzyżem i Światowym Programem Żywnościowym, które ma na celu skuteczniejsze przeciwdziałanie skutkom katastrof naturalnych - ujawnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Robert Bednarski, szef Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią.

 

Konferencja Facebook NGO Day została zorganizowana w czwartek w Warszawie. Celem spotkania było przekazanie organizacjom pozarządowym wiedzy na temat najskuteczniejszych metod komunikacji marketingowej na Facebooku oraz zaprezentowanie najbardziej inspirujących przykładów kampanii społecznych.

Gościem wydarzenia był prezydent Andrzej Duda, który w swoim wystąpieniu podkreślał rolę mediów społecznościowych we wspieraniu działalności organizacji pozarządowych. 

- Dwa elementy, z jednej strony wspólna działalność dobroczynna, a z drugiej strony możliwości nowoczesnej komunikacji w piękny sposób splatają się ze sobą - zaznaczył prezydent. - Dzięki mediom społecznościowym działalność realizowana przez organizacje pozarządowe może rozszerzać się w nieprawdopodobnie większy sposób, niż było to możliwe jeszcze przed kilkunastoma laty. To jest wspaniałe i za to chciałem z całego serca podziękować Facebookowi.

Jako przykład umiejętnego prowadzenia przez organizacje pozarządowe działań marketingowych Facebook wskazał Szlachetną Paczkę, która przed świętami Bożego Narodzenia zrealizowała szeroko zakrojoną kampanię na platformie.

W jej trakcie informacje o promowanej na Facebooku kampanii wpłat na Szlachetną Paczkę dotarły do ponad 3,8 mln osób korzystających z platformy. Działania na Facebooku przyniosły wymierne efekty - tylko jedna z reklam kierowanych do osób o profilu zbliżonym do historycznych darczyńców przyniosła 692 konwersje.

Łącznie, biorąc pod uwagę wszystkie grupy docelowe Szlachetna Paczka odnotowała w okresie trwania kampanii ponad 3,3 tys. wpłat, co przełożyło się na łączną kwotę 415,2  tys. zł i wskaźnik ROI (28 dni), który sięgnął 562 proc. Ubiegłoroczna kampania Szlachetnej Paczki na Facebooku była pierwszym projektem o takiej skali.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Robert Bednarski, dyrektor Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią podkreśla duże znaczenie organizacji dobroczynnych i pozarządowych w spójnej wizji Facebooka dotyczącej nowoczesnego społeczeństwa obywatelskiego.

- W Polsce działa dziś aktywnie około 100 tys, stowarzyszeń i fundacji. Niektóre stawiają czoła globalnym wyzwaniom, inne starają się rozwiązać problemy lokalne - przypomina Robert Bednarski. - Dążą do poprawy losu ludzi i zwierząt, promują wiedzę, kulturę i sztukę. Ich działalność jest jednocześnie wyrazem aktywnego społeczeństwa obywatelskiego oraz dowodem na to, jak wielu ludziom zależy na budowaniu i wzmacnianiu więzi społecznych w mikro i makro skali. To samo wzmacnianie więzi społecznych i budowanie globalnej wspólnoty jest celem, w którego realizację zaangażowany jest także Facebook.
 
Bednarski zaznacza, że Mark Zuckerberg w swoim liście otwartym opublikowanym w lutym br. przedstawił pięć obszarów ważnych z punktu widzenia budowania globalnych społeczności.

- Wskazał między innymi, że powinny to być społeczności wspierające swoich członków, bezpieczne, dobrze poinformowane, zaangażowane obywatelsko oraz otwarte na każdego człowieka - przypomina szef polskiego Facebooka. - Organizacje pozarządowe odgrywają istotną rolę w każdej z tych sfer. Priorytetowe znaczenie współpracy Facebooka z organizacjami dobroczynnymi podkreśla również podpisane dzisiaj partnerstwo z Unicef’em, Czerwonym Krzyżem i Światowym Programem Żywnościowym, które ma na celu skuteczniejsze przeciwdziałanie skutkom katastrof naturalnych. Dzięki takim partnerstwom staramy się pomóc na co dzień w tworzeniu lepszego społeczeństwa zarówno globalnie jak i tu u nas w Polsce - zaznacza Bednarski.

Dołącz do dyskusji: Facebook wspiera polskie NGO i szkoli je w komunikacji marketingowej

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Warto zaznaczyć, że promocja wydarzenia była tak "wielka", że 99% zainteresowanych o tym nie wiedziało.
odpowiedź