Facebook będzie kontrolował miejsce umieszczania reklam
Po tym jak wielu sponsorów zdecydowało się na wycofanie swoichreklam z Facebook, serwis zapowiedział, że reklamodawcy będą miećwiększą kontrolę nad miejscem ich umieszczania.
W ostatnich dniach czołowe brytyjskie firmy, takie jak FirstDirect, Vodafone i Virgin Media, wycofały swoje reklamy z portaluspołecznościowego, po tym jak umieszczono je na stronie skrajnieprawicowej Brytyjskiej Partii Narodowej. Jak dotąd reklamy wFacebook wyświetlane są na zasadzie zmienności, przez co firmy mająograniczony wpływ na to gdzie dokładnie się pojawią.
Tymczasem Brytyjska Partia Narodowa twierdzi, ze stała sięobiektem nagonki pomimo tego, że jest legalnie zarejestrowana. Winąza to obarcza media, które rzekomo rozpowszechniają kłamstwa na jejtemat. Partia jest zdania, że nie ma żadnego powodu, aby firmywycofywały swoje reklamy.
Teraz Facebook planuje stworzenie technologii pozwalającejfirmom na lepsze targetowanie swoich reklam. Decyzję z zadowoleniemprzyjęła Virgin Media. "Problem z Facebook polegał na tym, że niemieliśmy pewności obok jakiego typu treści pojawiały się naszereklamy. Jeśli zostanie znaleziony sposób na obejście tegoproblemu, to na pewno nasze reklamy wrócą do Facebook' - powiedziałrzecznik firmy.
Dołącz do dyskusji: Facebook będzie kontrolował miejsce umieszczania reklam