SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Euro RSCG Warsaw walczy na "Golden Hammer"

3 kampanie telewizyjne Euro RSCG Warsaw w finale międzynarodowego Festiwalu "Golden Hammer"

3 spoty telewizyjne przygotowane przez Euro RSCG Warsaw znalazły się w finale międzynarodowego Festiwalu „Golden Hammer”. Dwa z nich “Olejek” i “Pierwsza Komórka” przygotowane dla marki Simplus Team zostały zgłoszone w kategorii usługi (telekomunikacja, finanse, handel, ubezpieczenia), natomiast trzeci spot  „Nie kupuj zwierząt z przemytu” dla WWF Polska został zgłoszony w kategorii reklama społeczna.

Na tegoroczny festiwal zgłoszonych zostało 640 prac, które oceniane były przez międzynarodowe jury w kategoriach: video, reklama drukowana, outdoor, kampanie, media interaktywne, najlepsze wykorzystanie mediów, oraz w dwóch nowych kategoriach: marketing bezpośredni oraz reklama społeczna.

Motywem przewodnim reklamy telewizyjnej  „Pierwsza Komórka”  – dla Simplus Team  jest dzień Pierwszej Komunii, obchodzony w Polsce bardzo uroczyście. W roli głównej występują dzieci, ustawiane przez fotografa do wspólnego zdjęcia po zakończeniu ceremonii komunii. Niestety, fotografowi nie udaje się zrobić zdjęcia przed dłuższy czas, ponieważ co kilka chwil ktoś mu przeszkadza, np: mama poprawiająca włosy swojej córeczce, czy tata, poprawiający muszkę pod szyją syna. Gdy już wydaje się, że wszystko jest w idealnym porządku i wystarczy tylko nacisnąć migawkę, nagle rozlega się dźwięk telefonu komórkowego i... okazuje się, że powaga chwili ustępuje radości z Pierwszej Komórki.

Czas trwania kampanii (maj 2004) pokrywa się z przystępowaniem dzieci do pierwszej komunii, natomiast adresatem kampanii są rodzice i bliscy, którzy zastanawiają się nad wyborem najlepszego prezentu dla dziecka. Reklama podpowiada im co może być najlepszym prezentem na tę uroczystość, jak również na inne okazje, stąd hasło kampanii: "Simplus. Prezent na każda okazję. Bez okazji też."

Druga zgłoszona kampania „Olejek” – przygotowana również dla marki Simplus Team prezentuje paczkę przyjaciół razem spędzających wakacje nad morzem i opalających się na plaży. W pewnej chwili jeden z bohaterów odbiera SMSa .... i okazuje się że dostał go od dziewczyny leżącej tuz obok. SMS dotyczył prośby aby podał jej olejek do opalania. Celem przekazu reklamowego było przedstawienie tanich SMSow w taki sposób, ze powoduje to wręcz zmianę w normalnym zachowaniu młodych ludzi. Przestają oni komunikować się werbalnie nawet gdy są blisko siebie, a komunikują się przez sms-y. Zadaniem komunikacyjnym było przedstawienie oferty "mega tanich" SMSów, które wtedy kosztowały 5 gr. Była to najlepsza oferta na rynku i przebijała wszystkie inne w sposób bardzo znaczący.

Trzecia kampania telewizyjna, która znalazła się w finale festiwalu została przygotowana dla WWF pod hasłem „Nie kupuj zwierząt z przemytu”. Jej celem było zwrócenie uwagi ludzi na to, czy zwierzę, które zamierzają kupić, pochodzi z legalnego źródła. Sposób przedstawienia problemu nielegalnego przemytu zwierząt jest dość prosty, ale zarazem sugestywny. Widzimy ludzką rękę, która wkłada pluszowe zwierzaki do drewnianej skrzynki. Kiedy zwierzątka przestają się mieścić w skrzynce, ręka próbuje je upychać. Wówczas spomiędzy desek zaczyna wyciekać krew. Lektor komentuje: „Przemycanie zwierząt to ich maltretowanie i zabójstwo”. Następnie pojawia się bezpośredni komunikat: „Nie kupuj egzotycznych zwierząt od przemytników. Pomóż im zostać tam, gdzie się urodziły”.

W dniach 26-27 sierpnia w Rydze odbył się 5 Międzynarodowy Festiwal Golden Hammer, który jest największym reklamowym festiwalem wśród krajów nadbałtyckich. Festiwal stał się prestiżowym konkursem nie tylko w Rydze, ale także w całym regionie nadbałtyckim. Jest to wydarzenie podczas którego profesjonaliści wymieniają swoje doświadczenia i zdobywają nowe umiejętności. Każdego roku przyciąga on wzrastającą liczbę kreatywnych z przemysłu reklamowego z całego regionu Bałtyku. W zeszłym roku Festiwal cieszył się oryginalnym motto – „In ad we trust”. Golden Hammer 2004 zgromadził 114 agencji reklamowych z 18 krajów: Łotwy, Estonii, Litwy, Rosji, Polski, Ukrainy, Rumunii, Białorusi, Czech, Grecji, Słowacji, Słowenii, Węgier, Hiszpanii, Włoch, Danii, Szwecji i Finlandii.

Dołącz do dyskusji: Euro RSCG Warsaw walczy na "Golden Hammer"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl