Empik inwestuje w polski startup Going
Empik został większościowym udziałowcem startupu Going, który tworzy aplikację i serwis do dystrybucji biletów o tej samej nazwie. Wynikiem inwestycji ma być wspólna platforma biletowo-informacyjna do obsługi wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych.
Empik nabył większościowe udziały w Going. za pośrednictwem Empik Ventures – nowej spółki dedykowanej do realizacji przedsięwzięć o dużej dynamice wzrostu w obszarach e-commerce oraz digital. Kwota transakcji nie została ujawniona.
– W porównaniu do tradycyjnych bileterii, Going. stawia na innowacyjne rozwiązania – na przykład jako jedyni na rynku mamy funkcjonalność przekazywania biletów znajomym w kilku łatwych kliknięciach. Lada moment ruszamy z pełnym redesignem zarówno aplikacji, jak i portalu, by nasze treści były podane w jeszcze bardziej przystępnej i atrakcyjnej formie – wyjaśnia Maciej Gastoł, CEO Going.
Aplikacja Going powstała w 2015 roku, do tej pory pobrano ją 300 tysięcy razy. Going działa również jako serwis i skupia wydarzenia miejskie z 12 największych miast Polski. Sprzedaje bilety na imprezy z całego kraju. Going. zajmuje się również obsługą wejść oraz oferuje usługi technologiczne dla organizatorów wydarzeń. Aktualnie spółka zatrudnia ponad 20 osób.
Empik i Going w wyniku podpisanej umowy będą wspólnie pracować nad platformą oferującą rozwiązanie typu „one-stop-shop” w zakresie promocji, sprzedaży i organizacji wydarzeń.
– Jednocześnie dzięki programowi Mój Empik, który skupia już 3,3 miliona osób, możemy na bazie mechanizmu personalizacji łączyć sprzedaż biletów na wydarzenia z produktami dostępnymi w ofercie Empiku. Jest to unikalne na rynku rozwiązanie, które chcemy zaoferować naszym partnerom – podkreśla prezes Grupy Empik, Ewa Szmidt-Belcarz.
Jak poinformowano w oficjalnym komunikacie, Empik jest gotowy wydać ok. 50 milionów złotych na rozwój nowych przedsięwzięć biznesowych w ramach Empik Ventures, za pośrednictwem której zainwestowano w Going.
Dołącz do dyskusji: Empik inwestuje w polski startup Going