SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Temu prawie dogoniło Allegro. Najdłuższe zakupy na Vinted

W lutym tego roku Allegro miało już tylko 120 tys. użytkowników więcej niż chiński gigant Temu. Wśród czołowych platform e-commerce na najdłużej internautów przyciąga Vinted.

Reklama Temu, fot. materiały prasowe Reklama Temu, fot. materiały prasowe

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym 2025 roku Allegro odwiedziło 17,85 mln użytkowników, czyli 60,02 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio godzinę, 40 minut i 4 sekundy. Azjatyckie Temu przyciągnęło natomiast 17,72 mln polskich internautów (co dało 59,6 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 48 minut i 49 sekund. 

Niżej w zestawieniu są jeszcze dwie platformy wywodzące się z Azji. Marketplace Aliexpress zanotował w lutym 9,6 mln użytkowników oraz 45 minut i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a odzieżowy Shein – 6,72 mln odwiedzających oraz 26 minut i 58 sekund średniego czasu.

CZYTAJ TEŻ: Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce. Wreszcie są wyniki Mediapanelu

Natomiast wśród stacjonarnych sieci handlowych najpopularniejszą platformę e-commerce ma Media Expert. W zeszłym miesiącu odwiedziło ją 11 mln internautów, a każdy spędził tam średnio 6 minut i 30 sekund. Witryna Empiku przyciągnęła 8,23 mln użytkowników (każdego przeciętnie na 4 minuty i 57 sekund), a serwis Rossmanna – 7,47 mln (średnio na 8 minut i 29 sekund).

Polski marketplace Erli zanotował zaś 7,35 mln odwiedzających oraz 6 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania, a amerykański gigant Amazon – 6,6 mln użytkowników oraz 7 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania. Natomiast na Vinted każdy z 6,49 mln odwiedzających spędził przeciętnie godzinę, 46 minut i 7 sekund.

Miesiąc do miesiąca w rankingu przeważają spadki, częściowo wynikające z tego, że luty miał o trzy dni mniej od stycznia, a w wielu kategoriach nie jest równie ważnym sprzedażowo okresem.

Allegro straciło 540,1 tys. użytkowników (to 2,9 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 10 minut i 38 sekund (9,6 proc.). Temu też zanotowało spadki, ale mniejsze: o 330,8 tys. internautów (1,8 proc.) oraz 3 minuty i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania (7 proc.).

W efekcie jego strata do Allegro zmalała się z 332,4 do 123,1 tys. odwiedzających. To rekordowo mały dystans między oboma platformami. Temu zwiększa swoje wyniki od startu w Polsce w połowie 2023 roku.

W listopadzie 2023 r. platforma pierwszy raz przekroczyła poziom 13 mln użytkowników, w styczniu ub.r. miała ich już 14,92 mln, w sierpniu – 15,76 mln, zaś w grudniu – rekordowe jak dotąd 18,24 mln. Równocześnie malał jej dystans do Allegro, które zwykle przyciąga ok. 18-19 mln. W listopadzie 2023 r. Temu miało 13,15 mln użytkowników, a Allegro 19,7 mln, we wrześniu ub.r. – odpowiednio 15,85 i 17,84 mln, a w grudniu – 18,24 i 18,96 mln.

CZYTAJ TEŻ: Temu coraz bliżej Allegro. Co stoi za sukcesem chińskiego sklepu?

Platforma Media Expert w lutym zanotowała spadek miesiąc do miesiąca o 955 tys. użytkowników (8 proc.) oraz minutę i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania (22,6 proc.), natomiast Erli – o 812,1 tys. odwiedzających (9,9 proc.) i 15 sekund średniego czasu (3,9 proc).

Z kolei w witrynie Rossmanna przy minimalnym wzroście liczby internautów (o 9,7 tys., czyli 0,1 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 48 sekund (17,5 proc.).

Dołącz do dyskusji: Temu prawie dogoniło Allegro. Najdłuższe zakupy na Vinted

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
czytelnik
Czemu?
1 0
odpowiedź
User
pipi
Czemu?


Temu.
0 0
odpowiedź
User
Andżela
Jestem przerażona tym że teraz co druga 18-latka się puszcza na 𝗭𝗡𝗔𝗠𝗖𝗜𝗘.𝗣𝗟 ! Co na to rodzice ?
0 0
odpowiedź