„Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań. Traci „Gazeta Polska Codziennie”
W I kwartale 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”. „Przegląd Sportowy” zanotował największy wzrost, zaś najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w I kwartale 2014 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 231 egz. W skali roku tytuł ten zyskał 13,77 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Druga pozycja w badanym miesiącu należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 277 egz., czyli o 57,65 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 14,11 proc. do 2 467 egz.
>>> Tylko „Dziennik Wschodni” na plusie w I kwartale. „Dziennik Zachodni” liderem sprzedaży
Natomiast na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 952 egz., po spadku o 11,83 proc.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 207,81 proc., osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu siódmym z wynikiem 394 egz.
Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która spadła z miejsca piątego na szóste. Sprzedaż e-wydań tego tytułu zmniejszyła się bowiem o 14,06 proc. do 434 egz.
Największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym aż 27,46 proc., pochwalić się mógł „Parkiet” (Gremi Business Communication).
>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” powiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą”
W I kwartale 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do I kwartału 2013 roku zmalał o 15,91 proc. i wyniósł 1 025 egz.
ZKDP | I kwartał | |||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna | 9 231 | 53 382 | 8 114 | 56 389 |
Rzeczpospolita | 7 277 | 56 512 | 4 616 | 62 331 |
Puls Biznesu | 2 467 | 11 107 | 2 162 | 11 857 |
Gazeta Wyborcza | 1 952 | 177 834 | 2 214 | 216 201 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 1 207 | 4 395 | 437 | 3 790 |
Gazeta Polska Codziennie | 434 | 21 180 | 505 | 29 234 |
Przegląd Sportowy | 394 | 35 030 | 128 | 36 903 |
Fakt Gazeta Codzienna | 234 | 344 642 | 103 | 359 043 |
Super Express | 0 | 156 398 | 0 | 159 536 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań. Traci „Gazeta Polska Codziennie”