Dzienniki tracą reklamy. „Gazeta Polska Codziennie” w dół o dwie trzecie
Tylko dwa dzienniki z czołówki tych o największych wpływach z reklam zarobiły w tym roku więcej niż przed rokiem. Największe spadki notują: „Gazeta Polska Codziennie”, „Gazeta Pomorska” i „Super Express”.
Przez 10 pierwszych miesięcy br. dzienniki zarobiły na reklamach 820,2 mln zł, czyli 30,8 proc. mniej niż przed rokiem – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Najwięcej na reklamach zarobiła „Gazeta Wyborcza” – 139,9 mln zł, zwiększając przychody rdr o 1,7 proc. Wpływy reklamowe drugiej w zestawieniu „Rzeczpospolitej” wyniosły 116,4 mln zł i były mniejsze w skali roku o 10,1 proc. Trzeci na podium „Dziennik Gazeta Prawna” osiągnął przychody reklamowe w wysokości 81,5 mln zł, mniejszej w porównaniu z rokiem ub. O 30,5 proc.
Z pozostałych dzienników z czołówki tytułów o największych wpływach reklamowych tylko „Puls Biznesu” zarobił więcej (43,9 mln zł) – o 20,5 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ub.
Przychody z reklam „Faktu” zmalały rdr o 0,9 proc. (do 49,9 mln zł), „Super Expressu” – o 42,8 proc. (do 48,8 mln zł), „Dziennika Zachodniego” – o 31,3 proc. (do 29,1 mln zł), „Gazety Polskiej Codziennie” – o 64,8 proc. (do 25,2 mln zł), „Parkietu” – o 1,2 proc. (do 21,3 mln zł), a „Gazety Pomorskiej” – o 44,7 proc. (do 19,9 mln zł).
Dołącz do dyskusji: Dzienniki tracą reklamy. „Gazeta Polska Codziennie” w dół o dwie trzecie