Docplanner wchodzi do Niemiec, przejmuje od Burdy platformę jameda
Platforma Docplanner, służąca do umawiania wizyt lekarskich przez internet, kupuje od wydawnictwa Hubert Burda Media serwis jameda, lidera tego segmentu w Niemczech. To kolejny zagraniczna akwizycja realizowana przez Docplannera.
Kupno jamedy zostanie sfinalizowane z początkiem przyszłego roku, nie podano kwoty transakcji. Platforma jameda, służąca do zamawiania usług medycznych, współpracuje z ok. 20 tys. lekarzy i notuje 8 mln użytkowników.
Poprzez jej przejęcie Docplanner wchodzi na rynek niemiecki. Firma zapowiada, że zwiększy tam zatrudnienie o 200 osób (w zespołach sprzedaży, obsługi klienta i marketingu) oraz zainwestuje ponad 250 mln euro w ciągu dwóch-trzech lat.
- Misją Docplanner jest sprawienie, żeby opieka zdrowotna była bardziej przyjazna pacjentom. Postrzegamy to jako doskonałą okazję do wejścia na bardzo ważny rynek niemiecki i pozytywnego wpływu na ekosystem opieki zdrowotnej. Jesteśmy przekonani, że zespół jameda ma zarówno niezrównane doświadczenie, jak i motywację aby "wygrać" ten rynek - komentuje Mariusz Gralewski, założyciel i szef Docplannera.
jameda kupiona od Hubert Burda Media
Firma jameda ma siedzibę w Monachium, poprzednio należała do wydawnictwa prasowo-internetowego Hubert Burda Media.
- Docplanner i jameda pasują do siebie zarówno pod względem historycznym, zaczynaliśmy jako serwisy do opiniowania lekarzy, jak i rozwoju w tym samym kierunku, oferując lekarzom rozwiązania SaaS. Jameda mocno wierzy w znaczenie relacji, opartych na zaufaniu, pomiędzy lekarzami a pacjentami, dlatego wykorzystujemy innowacyjne rozwiązania cyfrowe, których zadaniem jest ich wspieranie - podkreśla dr Florian Weiss, dyrektor generalny jamedy.
- Chcemy, żeby opieka zdrowotna była bardziej ludzka i zawsze było to w centrum naszych działań, a partnerstwo z Docplanner pomoże urzeczywistnić tę wizję szybciej i z większą mocą - zapewnia.
- Jesteśmy dumni, że do naszych działań włącza się zespół jameda, który otwiera nam swoje drzwi do lekarzy i pacjentów na rynku niemieckim. Wierzymy, że doświadczenie i pasja zespołu niemieckiego w połączeniu z globalną wiedzą wpłyną znacząco na to, w jakim świecie i w jakiej rzeczywistości wszyscy będziemy podejmować decyzje dotyczące najważniejszego aspektu naszego życia – zdrowia - dodaje Piotr Radecki, dyrektor zarządzający ZnanyLekarz, polską platformą Docplannera
Docplanner w 13 krajach
Niemcy będą trzynastym rynkiem działalności Docplannera. Firma zaczęła w Polsce jako ZnanyLekarz, a potem zaczęła funkcjonować w takich krajach jak Brazylia, Meksyk, Hiszpania, Włochy, Turcja, Kolumbia, Czechy, Portugalia, Argentyna, Peru i Chile.
Ekspansja była realizowana częściowo poprzez przejęcia: w ostatnich latach Docplanner kupił platformę Eniyihekim (obecnie Doktortakvimi) w Turcji (w 2014 roku), Doctoralia w Hiszpanii (2016 r.) i TuoTempo we Włoszech (2019 r.).
Firma podkreśla, że po przejęciu jamedy będzie obecna na rynkach generujących ponad 50 proc. łącznych wydatków na opiekę zdrowotną w Europie. Ogółem będzie współpracować ze 127 tys. lekarzy i innych specjalistów medycznych i mieć 78 mln użytkowników miesięcznie.
- Docplanner dziś jest platformą, na której zarówno nasze produkty, nasi pracownicy i jej użytkownicy - a są nimi nie tylko lekarze i pacjenci, ale także placówki medyczne oraz kadra wspomagająca ich funkcjonowanie - udowadniają, że nasze doświadczenia około medyczne mogą być jeszcze bardziej zorientowane na człowieka i jego potrzeby, a ekosystem opieki zdrowotnej może być oparty na trwałych i wartościowych relacjach - podkreśla Piotr Radecki.
W 2019 roku Docplanner w kolejnej rundzie finansowania pozyskał 80 mln euro, m.in. od One Peak Partners i Goldman Sachs Private Capital Investing. Z kolei w rundzie zakończonej w sierpniu br. jako pierwszy polski startup został wyceniony na 1 mld dolarów, zyskując miano tzw. jednorożca.
Dołącz do dyskusji: Docplanner wchodzi do Niemiec, przejmuje od Burdy platformę jameda