Dariusz Janczewski szefem Clear Channel Poland
Funkcję CEO w firmie reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland objął Dariusz Janczewski, poprzednio związany z Viacom International Media Networks. W Clear Channel Poland zastąpił Kalinę Janicką.
Jako CEO Clear Channel Poland Dariusz Janczewski odpowiada za strategię rozwoju biznesu w Polsce w kooperacji ze strukturami Clear Channel International, nowe inwestycje oraz wynik finansowy.
- Jesteśmy przekonani, że ogromne doświadczenie, kompetencje managerskie i wymierne działania stworzą nowe możliwości do umacniania biznesu i struktur Clear Channel. Polska jest rynkiem o ogromnym potencjale, wiążemy z nim wiele nadziei. Jako szef polskiego zespołu, Dariusz jest gwarancją sukcesu i efektywnie prowadzonego biznesu - zapewnia Timo Tammi, CEO Clear Channel w Finlandii i regionie Europy Środkowej.
W 2018 roku Clear Channel Poland zanotował wzrost przychodów o 5,9 proc. do 56,55 mln zł oraz wyniku netto z 1,4 mln zł straty do 2,28 mln zł zysku. 13 proc. wpływów firmy pochodziło z nośników cyfrowych. Firm zaznaczyła w komunikacie, że w ub.r. osiągnęła kolejnych wzrost przychodów, a już 21 proc. było z nośników cyfrowych
Pod koniec 2018 roku firma sprzedała posiadane udziały Instytutu Badań Outdooru jego pozostałym dwóm właścicielom, a w zeszłym tygodniu poinformowała, że zaczęła z IBO współpracę na zasadach komercyjnych.
Dariusz Janczewski przez 7 lat w Viacom International Media Networks
Wcześniej Dariusz Janczewski przez 13 lat pracował w domu mediowym OMD Media Direction, kolejno jako media manager, deputy media director i managing director & new business. Karierę zaczął w agencjach reklamowych Saatchi & Saatchi oraz w Ogilvy & Mather. Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego i Szkoły Głównej Handlowej.