SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dane sprzedaży pism motoryzacyjnych. „Motor” i „Auto Świat” tracą czytelników

W listopadzie 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w listopadzie 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zmniejszyła się o 6,96 proc. i wyniosła 108 005 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 9,62 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 74 410 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 43 640 egz., po spadku o 12,92 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 35 139 egz., po jednak spadku o 12,52 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który w listopadzie 2013 roku był wiceliderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 17,56 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 33 573 egz.

Jedyny wzrost w segmencie miesięczników - o 15,02 proc. do 8 081 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu awansował on z miejsca siódmego na szóste.

Wirtualnemedia.pl

listopad

ZKDP

2014

2013

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

201 602

108 129

108 005

197 610

116 084

116 084

Auto Świat

128 693

76 565

74 410

133 956

87 610

82 332

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

87 000

43 840

43 640

84 963

50 113

50 113

Auto Świat Poradnik

61 966

35 139

35 139

71 907

40 167

40 167

Top Gear

65 995

33 693

33 573

74 993

41 246

40 724

Auto Motor i Sport

52 625

26 051

26 051

55 160

28 051

28 051

Świat Motocykli

37 112

16 298

16 298

36 500

17 122

17 122

Classic Auto

15 000

8 081

8 081

14 600

7 026

7 026

Automobilista

20 000

7 738

7 738

19 700

7 846

7 846


W listopadzie 2014 roku w porównaniu do października 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 5,97 proc., a wynik „Auto Świata” - o 0,94 proc.

Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 28,47 proc.) pochwalić się mogło „Classic Auto”, a najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” (Agora) - było to 12,77 proc.

Wirtualnemedia.pl

2014

ZKDP

listopad

październik

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

201 602

108 129

108 005

195 129

101 925

101 925

Auto Świat

128 693

76 565

74 410

135 210

75 806

73 716

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

87 000

43 840

43 640

85 000

39 782

39 782

Auto Świat Poradnik

61 966

35 139

35 139

64 996

37 825

37 825

Top Gear

65 995

33 693

33 573

69 010

35 813

35 701

Auto Motor i Sport

52 625

26 051

26 051

52 320

26 572

26 572

Świat Motocykli

37 112

16 298

16 298

32 000

18 685

18 685

Classic Auto

15 000

8 081

8 081

14 980

6 290

6 290

Automobilista

20 000

7 738

7 738

20 100

7 822

7 822

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Dane sprzedaży pism motoryzacyjnych. „Motor” i „Auto Świat” tracą czytelników

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
andre
cena,cena...
odpowiedź
User
spec
treść, treść
odpowiedź
User
Tomi
wg danych tabeli Auto Classic zwiększył sprzedać a nie zmniejszył. Jaka więc jest prawda?!
odpowiedź