Dane sprzedaży pism motoryzacyjnych. „Motor” i „Auto Świat” tracą czytelników
W listopadzie 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w listopadzie 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zmniejszyła się o 6,96 proc. i wyniosła 108 005 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 9,62 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 74 410 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 43 640 egz., po spadku o 12,92 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 35 139 egz., po jednak spadku o 12,52 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który w listopadzie 2013 roku był wiceliderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 17,56 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 33 573 egz.
Jedyny wzrost w segmencie miesięczników - o 15,02 proc. do 8 081 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu awansował on z miejsca siódmego na szóste.
listopad | ||||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 201 602 | 108 129 | 108 005 | 197 610 | 116 084 | 116 084 |
Auto Świat | 128 693 | 76 565 | 74 410 | 133 956 | 87 610 | 82 332 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 87 000 | 43 840 | 43 640 | 84 963 | 50 113 | 50 113 |
Auto Świat Poradnik | 61 966 | 35 139 | 35 139 | 71 907 | 40 167 | 40 167 |
Top Gear | 65 995 | 33 693 | 33 573 | 74 993 | 41 246 | 40 724 |
Auto Motor i Sport | 52 625 | 26 051 | 26 051 | 55 160 | 28 051 | 28 051 |
Świat Motocykli | 37 112 | 16 298 | 16 298 | 36 500 | 17 122 | 17 122 |
Classic Auto | 15 000 | 8 081 | 8 081 | 14 600 | 7 026 | 7 026 |
Automobilista | 20 000 | 7 738 | 7 738 | 19 700 | 7 846 | 7 846 |
W listopadzie 2014 roku w porównaniu do października 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 5,97 proc., a wynik „Auto Świata” - o 0,94 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 28,47 proc.) pochwalić się mogło „Classic Auto”, a najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” (Agora) - było to 12,77 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | listopad | październik | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 201 602 | 108 129 | 108 005 | 195 129 | 101 925 | 101 925 |
Auto Świat | 128 693 | 76 565 | 74 410 | 135 210 | 75 806 | 73 716 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 87 000 | 43 840 | 43 640 | 85 000 | 39 782 | 39 782 |
Auto Świat Poradnik | 61 966 | 35 139 | 35 139 | 64 996 | 37 825 | 37 825 |
Top Gear | 65 995 | 33 693 | 33 573 | 69 010 | 35 813 | 35 701 |
Auto Motor i Sport | 52 625 | 26 051 | 26 051 | 52 320 | 26 572 | 26 572 |
Świat Motocykli | 37 112 | 16 298 | 16 298 | 32 000 | 18 685 | 18 685 |
Classic Auto | 15 000 | 8 081 | 8 081 | 14 980 | 6 290 | 6 290 |
Automobilista | 20 000 | 7 738 | 7 738 | 20 100 | 7 822 | 7 822 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Dane sprzedaży pism motoryzacyjnych. „Motor” i „Auto Świat” tracą czytelników