Hasztag związany z CPK zbanowany. „Wiele kont się na tym upasło”
W serwisie społeczościowym X (dawny Twitter) zbanowano hasztag #TakDlaCPK, używany w dyskusjach na temat Centralnego Portu Komunikacyjnego. - Wiele kont używających hasztagu #TakdlaCPK się na tym, mówiąc brzydko, „upasło”. To prosty sposób na budowanie dużych zasięgów – wyjaśnia dla Wirtualnemedia.pl Michał Fedorowicz z Polityki w Sieci, która ujawniła temat.
W mediach, głównie internetowych i społecznościowych, trwa debata nad tym, czy obecny rząd powinien inwestować w budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego. Wpisy zwolenników inwestycji często oznaczane są hasztagiem #TakDlaCPK (to również nazwa stowarzyszenia lobbującego za kontynuacją inwestycja).
W ostatni weekend niespodziewanie jednak hasło #TakDlaCPK zostało zbanowane w serwisie X – podał profil Polityka w Sieci. W końcówce kwietnia i pierwszych dniach maja był umieszczany na platformie średnio aż 3.125 razy na minutę – podano. Hasztag od początku roku wygenerował zasięg 215 mln wyświetleń, co oznacza że średnio użytkownik platformy X widział go 10 razy – podsumowuje Polityka w Sieci.
Hasło #TakDlaCPK na X zamieszczano m.in. z Rosji, Holandii, Czarnogóry, ale i tak egzotycznych zakątków globu jak Indonezja czy wyspy południowego Pacyfiku - wynika z map Polityki w Sieci.
❌ Hasztag #TakDlaCPK otrzymał status #BAN w platformie #Twitter
Obecnie widoczny jest tylko hasztag #TakDlaRozwoju
❌ hasztag #TakDlaCPK w okresie 30.04 do 03.05 był umieszczany średnio około 3.125 razy na minutę
🛑 Ban na hasztag na Twitterze oznacza, że dany hasztag… pic.twitter.com/Uu8lZcI6O0— Polityka w sieci (@Polityka_wSieci) May 4, 2024
Co w praktyce oznacza taka „kara” od platformy społecznościowej?
- Nie możemy znaleźć hasztagów w wyszukiwarce, nie będzie się wyświetlał w feedzie. Po jakimś czasie – nikt nie wie jakim - jeżeli algorytm uzna, że to jednak naturalny ruch generowany przez użytkowników, to hasztag wraca - wyjaśnia dla Wirtualnemedia.pl Michał Fedorowicz z Polityki w Sieci.
Zobacz: W Kanale Zero program szefa stowarzyszenia „Tak dla CPK”
Nie cenzura, lecz algorytm
Jak tłumaczy dalej ekspert, ban to nie wynik celowego działania, a automatycznego procederu. - To jest zwyczajna procedura nie mająca nic wspólnego, wbrew temu co się wszystkim wydaje, z Polską. Algorytm działa automatycznie - jeśli wyłapie, że za wiele kont podłącza się pod jakiś hasztag, wprowadza korektę, sprawdzając jego autentyczność itp. To nie ma nic wspólnego z samym CPK. Jest to zwyczajna procedura platformy X. Tak działa mechanika obrony każdego medium społecznościowego przed amplifyingiem, czyli nabijaniem sztucznych zasięgów, ruchu, interakcji itp. - tłumaczy ekspert Polityki w Sieci.
Dalej nasz rozmówca zwraca uwagę na jeszcze jeden ciekawy aspekt sprawy, wiele mówiący o mechanice funkcjonowania platformy społecznościowej Elona Muska.
- Ban dla #TakdlaCPK nie ma nic wspólnego z cenzurą. W ostatnim czasie „podczepiają” się pod niego różne konta z X, sprzedające treści od czysto reklamowych po pornograficzne. Wynika to z faktu, że że treści na X są monetaryzowane. Im więcej wyświetleń wpisów z danego konta, tym więcej platforma za nie płaci. Jako że jest to temat popularny i polaryzujący, to generuje dużo wyświetleń. Wiele kont używających hasztagu #TakdlaCPK się na tym, mówiąc brzydko, „upasło”. To prosty sposób na budowanie dużych zasięgów – wystarczy, że konto będzie dodawać ciągle wpisy w stylu „jestem za CPK”, podawać dalej inne, a od razu zyska kilka tysięcy obserwatorów. Ruch generuje się właściwie sam. W pewnym momencie, jeżeli jest tego za dużo, platforma X włącza hamulce bezpieczeństwa. Stąd czasowy ban na #TakdlaCPK – podsumowuje specjalista Polityki w Sieci.
Zobacz: Miliony na promocję CPK. Reklamy także za granicą
W kwietniu tego roku wybrano nowe władze CPK. Na prezesa spółki został powołany Filip Czernicki, a na członka zarządu - Marcin Michalski. Wybrała ich rada nadzorcza firmy w ramach postępowania kwalifikacyjnego.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu, w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które powinny umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. Spółka jest w 100-proc. własnością Skarbu Państwa
Dołącz do dyskusji: Hasztag związany z CPK zbanowany. „Wiele kont się na tym upasło”
zastanwiające..
Ten komentarz też pochodzi z Rosji. Widzę to po IP gdy wrzuciłem geoconnecta. Dziwne