SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Hasztag związany z CPK zbanowany. „Wiele kont się na tym upasło”

W serwisie społeczościowym X (dawny Twitter) zbanowano hasztag #TakDlaCPK, używany w dyskusjach na temat Centralnego Portu Komunikacyjnego. - Wiele kont używających hasztagu #TakdlaCPK się na tym, mówiąc brzydko, „upasło”. To prosty sposób na budowanie dużych zasięgów – wyjaśnia dla Wirtualnemedia.pl Michał Fedorowicz z Polityki w Sieci, która ujawniła temat. 

W mediach, głównie internetowych i społecznościowych, trwa debata nad tym, czy obecny rząd powinien inwestować w budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego. Wpisy zwolenników inwestycji często oznaczane są hasztagiem #TakDlaCPK (to również nazwa stowarzyszenia lobbującego za kontynuacją inwestycja).

W ostatni weekend niespodziewanie jednak hasło #TakDlaCPK zostało zbanowane w serwisie X – podał profil Polityka w Sieci. W końcówce kwietnia i pierwszych dniach maja był umieszczany na platformie średnio aż 3.125 razy na minutę – podano. Hasztag od początku roku wygenerował zasięg 215 mln wyświetleń, co oznacza że średnio użytkownik platformy X widział go 10 razy – podsumowuje Polityka w Sieci.

Hasło #TakDlaCPK na X zamieszczano m.in. z Rosji, Holandii, Czarnogóry, ale i tak egzotycznych zakątków globu jak Indonezja czy wyspy południowego Pacyfiku - wynika z map Polityki w Sieci.

Co w praktyce oznacza taka „kara” od platformy społecznościowej?

- Nie możemy znaleźć hasztagów w wyszukiwarce, nie będzie się wyświetlał w feedzie. Po jakimś czasie – nikt nie wie jakim - jeżeli algorytm uzna, że to jednak naturalny ruch generowany przez użytkowników, to hasztag wraca - wyjaśnia dla Wirtualnemedia.pl Michał Fedorowicz z Polityki w Sieci.

Zobacz: W Kanale Zero program szefa stowarzyszenia „Tak dla CPK”

Nie cenzura, lecz algorytm

Jak tłumaczy dalej ekspert, ban to nie wynik celowego działania, a automatycznego procederu. - To jest zwyczajna procedura nie mająca nic wspólnego, wbrew temu co się wszystkim wydaje, z Polską. Algorytm działa automatycznie -  jeśli wyłapie, że za wiele kont podłącza się pod jakiś hasztag, wprowadza korektę, sprawdzając jego autentyczność itp. To nie ma nic wspólnego z samym CPK. Jest to zwyczajna procedura platformy X. Tak działa mechanika obrony każdego medium społecznościowego przed amplifyingiem, czyli nabijaniem sztucznych zasięgów, ruchu, interakcji itp. - tłumaczy ekspert Polityki w Sieci.

Dalej nasz rozmówca zwraca uwagę na jeszcze jeden ciekawy aspekt sprawy, wiele mówiący o mechanice funkcjonowania platformy społecznościowej Elona Muska.

- Ban dla #TakdlaCPK nie ma nic wspólnego z cenzurą. W ostatnim czasie „podczepiają” się pod niego różne konta z X, sprzedające treści od czysto reklamowych po pornograficzne. Wynika to z faktu, że że treści na X są monetaryzowane. Im więcej wyświetleń wpisów z danego konta, tym więcej platforma za nie płaci. Jako że jest to temat popularny i polaryzujący, to generuje dużo wyświetleń. Wiele kont używających hasztagu #TakdlaCPK się na tym, mówiąc brzydko, „upasło”. To prosty sposób na budowanie dużych zasięgów – wystarczy, że konto będzie dodawać ciągle wpisy w stylu „jestem za CPK”, podawać dalej inne, a od razu zyska kilka tysięcy obserwatorów. Ruch generuje się właściwie sam. W pewnym momencie, jeżeli jest tego za dużo, platforma X włącza hamulce bezpieczeństwa. Stąd czasowy ban na #TakdlaCPK – podsumowuje specjalista Polityki w Sieci. 

Zobacz: Miliony na promocję CPK. Reklamy także za granicą

W kwietniu tego roku wybrano nowe władze CPK. Na prezesa spółki został powołany Filip Czernicki, a na członka zarządu - Marcin Michalski. Wybrała ich rada nadzorcza firmy w ramach postępowania kwalifikacyjnego.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu, w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które powinny umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. Spółka jest w 100-proc. własnością Skarbu Państwa

Dołącz do dyskusji: Hasztag związany z CPK zbanowany. „Wiele kont się na tym upasło”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
Dziwnym trafem wszystkie posty wychwalające CPK pochodzą z rosji...
zastanwiające..
odpowiedź
User
Jan
Cenzura jak za PRL. Co Wam przeszkadza rozwój kraju? Co Wam przeszkadza budowanie czegos?
odpowiedź
User
Sprawdzam
Dziwnym trafem wszystkie posty wychwalające CPK pochodzą z rosji...
zastanwiające..


Ten komentarz też pochodzi z Rosji. Widzę to po IP gdy wrzuciłem geoconnecta. Dziwne
odpowiedź