Cannes Lions wprowadza kategorię Digital Craft, prasa także w wersji cyfrowej
Organizatorzy festiwalu reklamowego Cannes Lions ogłosili, że od tego roku wprowadzają do nagradzanych kategorii kilka zmian, które mają odzwierciedlać zmiany, jakie zachodzą na rynku marketingowym.

Utworzono m.in. nagrodę Digital Craft Lions. Ta kategoria z jednej strony uzupełni już istniejące Cyber i Mobile Lions, z drugiej skupi się bardziej na realizacji kampanii digitalowych i doświadczeniach użytkowników, a nie tylko na kreacji tych reklam. Kampanie w tej kategorii będą nagradzane za wszystko: od typografii po wykorzystanie augmented reality czy virtual reality.
W ramach Digital Craft Lions będzie pięć podkategorii obejmujących formę (obraz, dźwięk, estetyka), funkcje (design, konstrukcja, doświadczenie), content, data i technologia.
Kolejną istotną zmianą w kategoriach, w których przyznawane są Lwy na festiwalu w Cannes dotyczy kategorii Press Lion, która istnieje od 1992 roku. Od tego roku kategoria ta funkcjonować będzie pod nazwą Print&Publishing Lions. Ma uwzględniać różne formy druku i publikacji, zarówno w prasie drukowanej jak i cyfrowej.
Poza tym kategoria Titanium & Integrated zostanie rozdzielona na dwie odrębne. W tym roku po raz pierwszy nagradzana będzie muzyka statuetkami Entertainment Lions.
Tegoroczny festiwal Cannes Lions odbędzie się w dniach 18-25 czerwca. Agencje będą mogły zgłaszać swoje prace od 21 stycznia br.
Dołącz do dyskusji: Cannes Lions wprowadza kategorię Digital Craft, prasa także w wersji cyfrowej