AMS i CitiesAI wdrożyły nowy standard pomiaru indoorowych nośników reklamowych
AMS i CitiesAI wdrożyły nowy standard pomiaru ruchu wokół nośników indoorowych znajdujących się w galeriach handlowych. Został oparty na setkach tysięcy zdjęć analizowanych przez sztuczną inteligencję.
Jak podano w komunikacie "do niedawna wiedza na temat natężenia ruchu w galeriach i centrach handlowych niemal wyłącznie ograniczała się do liczby wejść do obiektu i nie obejmowała tego, jak klienci poruszają się wewnątrz danego obiektu. Tę właśnie lukę wypełnia rozwiązanie zastosowane AMS (Agora) we współpracy z firmą badawczą CitiesAI, dostarczające wiedzy na temat wielkości ruchu na poszczególnych kondygnacjach i w konkretnych miejscach galerii, w tym w bezpośrednim sąsiedztwie pojedynczego nośnika Digital Indoor AMS."
- Dzięki badaniom, które wdrożyliśmy wspólnie z AMS, zaczynamy lepiej rozumieć, co dzieje się w galeriach handlowych, jak tak naprawdę zachowują się konsumenci, jak bardzo i w których lokalizacjach „pracują” poszczególne nośniki reklamowe. To wiedza, która pozwala optymalizować kampanie w indoorze - mówi Piotr Ejdys, founder w CitiesAI.
Jak działa standard AMS i CitiesAI
Nowy pomiar dostarcza podstawowe dane o demografii, czyli informacje o płci i grupie wiekowej odwiedzających oraz rozkład ruchu w poszczególnych godzinach i dniach tygodnia. Jak podano w komunikacie "mamy do czynienia z ustandaryzowanymi pomiarami z różnych galerii handlowych, co pozwala porównywać ruch w poszczególnych porach i dniach tygodnia w różnych obiektach, w tym w wielu sklepach tej samej marki w różnych galeriach handlowych".
- Zyskujemy wiedzę o wolumenie przejść obok pojedynczych nośników w danej galerii handlowej. Co więcej, wiedza ta obejmuje nie tylko liczbę konsumentów, którzy znaleźli się w zasięgu nośnika o danej porze dnia, lecz również ich wiek i płeć. Jeśli dodamy do tego możliwości ekstrapolowania danych na różne obiekty, łatwo zrozumieć, jak zaawansowane i nowatorskie narzędzie zyskują reklamodawcy - wyjaśnia Waldemar Kruk, head of business intelligence w AMS.
Podstawą metodologii badania jest wykonywanie dużej liczby zdjęć korytarzy galerii handlowych w sposób zautomatyzowany - nawet jednego zdjęcia na sekundę. Na jedną sesję badawczą, obejmującą np. dwa dni pomiarów, składa się nawet 60 tysięcy zdjęć.
- Nieostre fotografie są automatycznie usuwane, a reszta przetwarzana przez autorskie rozwiązanie CitiesAI oparte na cloud computingu i sztucznej inteligencji, które rozpoznają, czy dany obiekt na konkretnym zdjęciu jest człowiekiem. Jeśli tak, sztuczna inteligencja przypisuje postać do płci i jednej z pięciu grup wiekowych, ponieważ zastosowane w badaniu narzędzie pozwala ocenić pozycję osoby i jej odległości od nośnika - mówi Robert Migas-Mazur, data scientist w CitiesAI.
Przykładowe dane, jakie można otrzymać dzięki wdrożeniu badania, to precyzyjne informacje odnoszące się do konkretnego nośnika sieci Digital Indoor AMS w danej galerii: -średnia dzienna liczba przejść wokół nośnika; średnia godzinowa liczba przejść; średnia liczba przejść w dni robocze; średnia liczba przejść w weekendy; suma przejść w czasie całej kampanii.
Wszystkie dane są dostępne w podziale na płeć i grupę wiekową konsumentów oraz filtrowane przez dowolnie wybrany zakres dni i porę dnia.
Proces analizy zdjęć i dostępu do nich nadzorowany jest przez Inspektora Danych Osobowych RODO.
Badania przeprowadzono w pięciu galeriach handlowych: Sadyba Best Mall (Warszawa), Galeria Łomianki (Łomianki), Bonarka City Center (Kraków), Alfa Centrum (Białystok), CH Auchan (Bydgoszcz).
Model badawczy w przyszłości ma szansę objąć całą największą w Polsce sieć nośników indoorowych AMS. Firma ma 375 cyfrowych powierzchniach Digital Indoor, w 55 galeriach i centrach handlowych w 20 aglomeracjach.
Dołącz do dyskusji: AMS i CitiesAI wdrożyły nowy standard pomiaru indoorowych nośników reklamowych