Alibaba uruchomi własny serwis wideo, chce być chińskim Netfliksem i HBO
Tmall Box Office (TBO) to nazwa nowej platformy streamingu wideo, którą zamierza uruchomić chiński koncern Alibaba. Firma planuje też własne produkcje filmowe. - Nasz cel to stać się na chińskim rynku odpowiednikiem HBO i Netfliksa w Stanach Zjednoczonych - podkreśla Patrick Liu, dyrektor ds. cyfrowej rozrywki w Alibaba Group.
Według zapowiedzi serwis wystartuje w Chinach w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Filmy składające się na ofertę platformy mają pochodzić zarówno z Chin, jak i krajów zewnętrznych. W przyszłości część propozycji będą też stanowiły własne produkcje Alibaba Group.
- Naszą misją jest zdefiniowanie na nowo pojęcia domowej rozrywki - zapowiada w rozmowie z Reutersem Patrick Liu, dyrektor ds. cyfrowej rozrywki w Alibaba Group. - Zamierzamy stać się na chińskim rynku odpowiednikiem HBO i Netfliksa w Stanach Zjednoczonych.
Ogłaszając plany związane z uruchomieniem serwisu TBO Alibaba nie zdradza na razie, czy będzie ona związana z Youku Tudou, jedną z największych w Chinach platform streamingu wideo, której 16 proc. akcji koncern Alibaba Group przejął w ub.r.
Liu zapowiedział, że ok. 90 proc. oferty TBO będzie dostępnych w formie płatnej, pozostałe 10 proc. zostanie udostępnione za darmo.
Dołącz do dyskusji: Alibaba uruchomi własny serwis wideo, chce być chińskim Netfliksem i HBO