90 proc. zysków ze światowej sprzedaży smarfonów trafia do Apple
W pierwszym kwartale 2015 roku 92 procent zysków z globalnej sprzedaży smartfonów należało do koncernu Apple. Na drugim miejscu jest jego największy konkurent Samsung.

Dane dotyczące liderów, którzy czerpią największe zyski ze sprzedaży urządzeń na rynku smartfonów podał bank inwestycyjny Canaccord Genuity.
Według opublikowanych informacji w I kwartale br. największą część (92 proc.) zysków operacyjnych wśród ośmiu wiodących producentów smartfonów zgromadził koncern Apple. Jego udział w tym segmencie zwiększył się w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego, gdy wynosił 65 proc.
Analitycy z Canaccord Genuity podkreślają, że choć do Apple należy lwia część zysków pochodząca ze sprzedaży telefonów, to udział w rynku producenta iPhone’ów wynosi jedynie 20 proc. Kluczowe jest jednak to, że cena egzemplarza jednego iPhone’a jest o wiele wyższa niż smartfonów oferowanych przez konkurencję. W I kwartale br. średnia cena iPhone’a wynosiła 659 dol., podczas gdy rok wcześniej kształtowała się na poziomie 624 dol. Tymczasem urządzenia z systemem Android są na rynku sprzedawane średnio za 185 dol.
Na drugim miejscu wśród beneficjentów zysków pochodzących z globalnej sprzedaży smartfonów znalazł się największy rywal koncernu Apple - Samsung. Jego udział w globalnych zyskach wyniósł 15 proc. Jednocześnie Canaccord Genuity wyjaśnia, dlaczego liczone razem udziały Apple i Samsunga nie sumują się na poziomie 100 proc. Chodzi o to, że część firm ujętych w zestawieniu notuje zamiast zysków straty (na przykład HTC czy Microsoft).
Dołącz do dyskusji: 90 proc. zysków ze światowej sprzedaży smarfonów trafia do Apple