Ruszył nowy serwis TVN24+, łączący dotychczasową ofertę TVN24 GO, treści premium z tvn24.pl oraz nowe podcasty znanych twarzy TVN24. – Zyskaliśmy świetną platformę technologiczną, która pozwoli łatwiej realizować nasze dziennikarskie pomysły - przekonuje Mateusz Sosnowski, redaktor naczelny tvn24.pl. W rozmowie opowiada, co jeszcze zmieni się w portalu tvn24.pl, po co stacji konto na YouTube i jaką rolę ma AI w newsroomie TVN24.
Telewizja Polska, Polskie Radio i Polska Agencja Prasowa na pierwszy rzut oka działają normalnie. Ale tak naprawdę funkcjonują już od 15 miesięcy w stanie likwidacji. Zlikwidowane jednak nie zostały, więc zasadne wydaje się pytanie, jak długo to jeszcze potrwa? Zdaniem prawniczki likwidacja może trwać i trwać. Juliusz Braun, były prezes TVP, uważa, że obecny stan nie wpływa korzystnie na wizerunek mediów publicznych.
Ruszył konkurs dotyczący dwóch wolnych miejsc na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. Maciej Świrski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji informuje Wirtualnemedia.pl, że o nadawanie mogą ubiegać się stacje uniwersalne i wyspecjalizowane. Regulator rozpoczął też konsultacje odnośnie MUX-5.
Krzysztof Stanowski poinformował w oficjalnym wideo, że Kanał Zero uruchomił aplikację, którą można pobrać na systemy iOS i Android. W aplikacji znajdują się materiały wideo, dotychczas dostępne wyłącznie na platformie YouTube oraz artykuły z “Magazynu Zero”. Co ciekawe, nie znajdziemy tam reklam. Jak wyjaśnia Stanowski, przez brak youtubowych reklam, aplikacja nie będzie przynosić przychodów.
We wtorek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zwołała posiedzenie tylko po to, żeby udzielić koncesji satelitarnej Republice Plus. – To, że był tylko jeden punkt, to nic nadzwyczajnego. Nie było żadnych większych spraw dookoła – powiedział Wirtualnemedia.pl Maciej Świrski, przewodniczący KRRiT.
Ponad jedna trzecia największych światowych serwisów informacyjnych odnotowała w marcu wzrost zarówno udziału w Facebooku, jak i łącznego ruchu z serwisów społecznościowych – pokazują nowe dane Similarweb.
Jedna ze słuchaczek zwróciła uwagę na niedawny odcinek programu „Kochaj albo rzucaj” nadawany w Radiu VOX FM. Była w nim mowa o problemach osobistych dwojga ludzi, a w tle miała być także przemoc. Radio przekonuje, że wszystko odbyło się za zgodą bohaterów, a program był wcześniej nagrany.
Katarzyna Białek to nowa dyrektorka zarządzająca tygodnika „Polityka”. Wcześniej przez 27 lat była związana z Grupą ZPR Media.
Program „Ninja vs. Ninja” oglądało w Polsacie średnio 705 tys. widzów – wynika z danych Nielsena. Hitem był finał, choć program w nowej formule miał mniejszą widownię niż emitowany ubiegłej wiosny „Ninja Warrior”.
W marcu br. najaktywniejszą reklamowo marką w systemie Meta (Facebook, Instagram) było Temu Poland, a SkyShowtime przejął prowadzenie w zasięgach. Z kolei najbardziej zasięgową reklamą okazała się Wielkanocna loteria marki Lindt – wynika z najnowszego raportu Ad Trends Sotrender.
„Projekt UFO” dzięki globalnej dystrybucji Netfliksa, jest kolejnym polskim serialem, zyskującym popularność poza granicami kraju. W ostatnim czasie uwagę na serial Kaspra Bajona zwrócił Hideo Kojima, ceniony japoński projektant gier komputerowych, tj. „Metal Gear”, czy „Snatcher”.
Sejmowa Komisja Odpowiedzialności Konstytucyjnej zdecydowała w środę o zakończeniu przesłuchań świadków w sprawie wniosku o postawienie przewodniczącego KRRiT Macieja Świrskiego przed Trybunałem Stanu. Kolejne posiedzenie wyznaczono na 30 kwietnia.
Instagram wprowadził nową funkcję o nazwie „Blend”. Umożliwia ona użytkownikom przeglądanie współdzielonego kanału z wybranymi Reels ze znajomymi lub w ramach czatów grupowych.
Hubert Kęska dołączył do Kanału Sportowego, gdzie poprowadzi nowy format „Wieczór z Hubertem”. Wcześniej współpracował m.in. z Weszło i Newonce Sport.
TikTok rozszerza zestaw narzędzi brand safety wprowadzając Video Exclusion List i Profile Feed Exclusion List. Pozwalają one wykluczać konkretne treści i profile z kampanii. Oba rozwiązania są już dostępne globalnie w ramach rozszerzonego pakietu TikTok Safety Suite.
Produkcja „Bullshit” została zainspirowana prawdziwą historią duńskiego gangu z przełomu lat 70. i 80., opisaną w książce autorstwa Camilli Stockmann i Janusa Køstera-Rasmussena o tym samym tytule. Od 25 kwietnia serial będzie dostępny na kanale Viaplay Filmy i Seriale w serwisie Prime Video w ramach usługi Prime Video Channels.
Sławomir Jastrzębowski, od ponad pół roku związany z Telewizją Republika, zaczął współpracę jako felietonista z „Gazetą Polską Codziennie” i „Tygodnikiem Solidarność”.
Campari Group, włoski producent alkoholi takich, jak Aperol, Campari, SKYY Vodka i Wild Turkey, uruchomił globalny przetarg mediowy, aby ponownie ocenić swoje strategie planowania i zakupu mediów na wielu rynkach.
Agencja Gong (Group One) uruchamia konkursy.AI – usługę stworzoną z myślą o markach organizujących konkursy w kanałach digital.
Wraz z początkiem maja na antenie Telewizji Polskiej ruszą bloki nieodpłatnych audycji reklamowych przygotowanych przez komitety wyborcze. Publiczny nadawca ma obowiązek ich emisji na 15 dni przed dniem wyborów.