Nie ma wykształcenia kulinarnego, a swoimi recenzjami różnych barów i restauracji, podbił polski YouTube. Książulo ma już prawie dwa miliony subskrybcji, zbudował silną społeczność, a także pomógł niejedemu upadającemu biznesowi gastronomicznemu. A to wszystko z pozycji “chłopaka z sąsiedztwa”, który – jak sam przyznaje – nie zna się na jedzeniu, a po prostu stwierdza czy dana potrawa mu smakuje. Skąd ten fenomen?
- Telewizja to nie beton, który nie może zmieniać raz ułożonej ramówki – staramy się podążać, tam gdzie jest największa widownia - mówi Lidia Kazen, dyrektorka programowa kanałów TVN, pytana o zmianę pasma rozrywkowego stacji. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl opowiada, co dalej z “Milionerami” i kanałem TVN Style i dlaczego w TVN nie będzie już seriali ze streamingu.
Od ponad roku twórcy fanpage'a "Streszczam clickbaitowe artykuły, żebyś nie musiał klikać" tropią w mediach najgłupsze, najbardziej chamskie nagłówki. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl przyznają: samym dziennikarzom pisanie krzykliwych tytułów się nie podoba.
Dziś T-Mobile startuje z nową platformą komunikacyjną pod hasłem #BurzymyBariery, w ramach której ambasadorem marki został muzyk i wokalista Dawid Podsiadło. To efekt repozycjonowania marki T-Mobile na polskim rynku, która w swojej działalności chce się skupić na burzeniu barier komunikacyjnych w społeczeństwie i łączeniu ludzi – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Jedną z kategorii w naszym konkursie Wirtuale jest “Osobowość medialna roku”. To kategoria wyjątkowa, bo zwycięzca zostanie wybrany głosami naszych czytelników. Poniżej przedstawiamy Wam pięcioro nominowanych, na których możecie zagłosować, wraz z krótkim uzasadnieniem.
Aż cztery z 10 najchętniej słuchanych podcastów na Spotify w 2024 roku to produkcje true crime. Podcasty te powstają jak grzyby po deszczu. Mimo że powielają często tę samą tematykę, to i tak przyciągają grono nowych odbiorców. Dlaczego ta lubimy tematykę ociekającą krwią? – Atrakcyjność true crime polega na połączeniu napięcia, intrygi związanej z prawdziwymi wydarzeniami oraz wartości edukacyjnej – tłumaczy Julia Levander ze Spotify.
Różne formy kapitulacji dziennikarskiej zdarzyło mi się obserwować. Ale tak spektakularnej, że dziennikarz z własnej woli zamienia się w stojak od mikrofonu, nie widziałem. Dopóki nie obejrzałem „wywiadu” redaktora Sebastiana Wierciaka z Grzegorzem Braunem w Radiu Szczecin – pisze w felietonie Tomasz Wojtas
Co to jest za historia. Chciałem wyciągnąć tu jeden z wątków, ale jest ich tyle i wszystkie są tak dobre, że byłoby to niesprawiedliwe. Zapraszam na rozmowę z Mihem Michalskim, szefem i założycielem newonce. Polskiego brandu, który przeszedł drogę z nieba do piekła, a teraz jest w czyśćcu. To do bólu szczera rozmowa o przeszarżowaniu, błędach, biznesowym dojrzewaniu i wnioskach, które z tego się wyciąga. Bo trudno nie wyciągnąć, jeśli wydaje się na aplikację ponad 3 mln zł i kupuje autobus za 300 tysięcy, który do niczego się nie przydał.
Wirtualne Media od lat dostarczają branżowych informacji o mediach, reklamie i digitalu. W tym czasie zebraliśmy sporo doświadczeń i spostrzeżeń, dlatego idziemy o krok dalej i poszerzamy naszą ofertę. Jako Wirtualne Media, organizujemy butikowe szkolenia, które pozwolą lepiej zrozumieć mechanizmy rządzące współczesnymi mediami.
Chociaż przez 24 lata rynek radiowy się zmienił, to istniejące tyle czasu badanie słuchalności Radio Track specjalnie zmian się nie doczekało. I pozostaje rynkowym standardem. – Jest przestarzałym narzędziem, nieprzystającym do medium, jakim jest lub chciałoby być radio - przekonuje manager z agencji mediowej. Komitet Badań Radiowych, zlecający badanie, broni swojego narzędzia. Twierdzi, że stosuje ono metodologię podobną do badań w innych krajach Europy.
Zaprezentowano nowy model Thermomixa. Towarzyszyły temu tańce i śpiew zgromadzonych ludzi, co stało się viralem w sieci. I choć sprzedaż rusza w kwietniu, już zgłaszają się chętni. Marka stworzyła swoją społeczność bez masowych kampanii reklamowych.
Każdy szanujący się wydawca internetowy w Europie wdrożył już model subskrypcyjny. Dużo piszemy o tym, ile kosztują takie oferty w Polsce. A jak jest nad Tamizą, Sekwaną, Tybrem czy Wełtawą? Subskrypcje na Zachodzie nie zawsze są droższe niż w Polsce, nie brakuje ciekawych promocji - za niektóre tytuły możemy zapłacić nawet symboliczne euro miesięcznie.
Nie wszystkie gwiazdy dawnej TVP przeszły do Republiki lub wPolsce24. Są też tacy, którzy postawili na własne kanały youtubowe. Jak im idzie? Co ich zdaniem różni przede wszystkim telewizję od YouTube? - Tu muszę być jak orkiestra, odpowiedzialny za wiele zadań - mówi nam Krzysztof Ziemiec. Anita Gargas i Bartłomiej Graczak opowiadają m.in. o reakcji ze strony widzów.
Bartosz Węglarczyk nie ukrywa, że przez ostatnie lata tylko raz był na dwutygodniowym urlopie, dlatego poszedł na dłuższy urlop, otrzymany za zgodą pracodawcy. To tzw. sabbatical. Jak się okazuje, polscy pracownicy najczęściej robią sabbatical na własną rękę, czyli po prostu decydują się na przerwę w życiu zawodowym, nie będąc w tym czasie związanym z żadnym pracodawcą.
Platforma Bluesky miała być wielką konkurencją dla X i serwisów Mety na rynku mediów społecznościowych. To do niej uciekali użytkownicy byłego Twittera niezadowoleni z kierowania platformą przez Elona Muska. Ile z tego zostało? Dane dla Polski nie wyglądają optymistycznie.
Blowek prowadzi w zestawieniu TOP20 kanałów po polsku na YouTube. W czołówce znajdziemy także m.in. jedno duże medium tradycyjne - stację TVN oraz kilku znanych youtuberów.
Firmy prowadzą rocznie dziesiątki przetargów na usługi reklamowe, mediowe czy PR. W zdecydowanej większości przypadków skrzętnie chronią informacje na ich temat, a nazwy i liczby ich uczestników trzymają w wielkiej tajemnicy. Dlaczego? Wybierają przecież profesjonalnych dostawców usług, co powinno świadczyć o ich wysokich kompetencjach. Czego obawiają się marketerzy? Przed czym chcą się uchronić?
Ryszardowi Pieńkowskiemu zadałem łącznie 42 pytania: o firmę, wciąż nieudaną sukcesję, odejścia wieloletnich pracowników, plany i głośne zapowiedzi walki z WP i Onetem. – Na emeryturze to ludzie umierają, a ja się bawię, tworzę nowe produkty, czasem udane, czasem nie i się nimi bawię – mówi w szczerej rozmowie założyciel Inforu, który na czele swojej firmy stoi od 37 lat.
Podczas styczniowych targów elektroniki użytkowej – CES 2025, jedną z nowinek technologicznych, która przykuła uwagę uczestników, był humanoidalny robot o wszechstronnym zastosowaniu. Może on wcielać się m.in. w rolę hostessy lub networkera. - Żaden algorytm nie zastąpi autentycznego kontaktu wzrokowego, uścisku dłoni czy intuicyjnego wyczucia, czy dana rozmowa ma potencjał na dalszą współpracę – zauważa Żaneta Berus, kierująca Stowarzyszeniem Branży Eventowej.
LinkedIn to już nie tylko miejsce do kontaktów zawodowych, ale tętniąca życiem społeczność. Za podsumowanie jej życia wziął się Gracjan Jamroszczyk, który stworzył memiczne prasówki pod marką “LinkedIn Na Gorąco”, przypominające okładkę znanego czasopisma dla kobiet. – Staram się, żeby tematy, które publikuję, były głośne, kontrowersyjne, czyli wybieram to, co wywołało wśród użytkowników szerszą dyskusję – mówi nam twórca przedsięwzięcia.