„Zrozumieć starość” w akcji o wrażliwości i szacunku dla seniorów (wideo)
Fundacja Zaczyn przy wsparciu Promedica24 rozpoczęła kampanię społeczną „Zrozumieć starość” mającą na celu wzrost wrażliwości społecznej, zrozumienia i szacunku dla osób starszych. Spot i stronę internetową na potrzeby akcji przygotowała agencja Walk.
- Co czwarty Polak jest seniorem, a aż dwa miliony osób z tej grupy to osoby samotne, schorowane, pozostawione samym sobie. Bardzo wiele osób potrafi traktować osoby starsze z obojętnością lub nawet pogardą. Powodem tego jest brak empatii, ale i podstawowej wiedzy o tym jak zmienia się funkcjonowanie naszych ciał i umysłów w kolejnych dekadach życia. Chcemy pokazać, że wzajemne zrozumienie dużo znaczy dla jakości życia nas wszystkich, zarówno seniorów, jak i osób młodszych, których w przyszłości czekać będą te same problemy - opisuje Przemysław Wiśniewski z Fundacji Zaczyn.
Adresatami kampanii są osoby w młodym i średnim wieku.
W ramach akcji przygotowano spot telewizyjny i radiowy, serwis internetowy ZrozumiecStarosc.pl oraz bezpłatny poradnik drukowany dla rodzin osób niesamodzielnych. Odbędą się również liczne spotkania edukacyjne w szkołach i specjalne wydarzenia z udziałem osób publicznych. Działania zaplanowano co najmniej do końca kwietnia.
Koncepcję spotu oraz strony ZrozumiecStarosc.pl przygotowała agencja Walk.
W kampanię angażują się również Teb Edukacja, EMC Szpitale i Kinoteka.
Dołącz do dyskusji: „Zrozumieć starość” w akcji o wrażliwości i szacunku dla seniorów (wideo)