W Żabce sprzedawcy będą za klientów wpisywać kody do odbioru paczek
Sieć sklepów Żabka zmienia procedurę przy odbiorze przesyłek: jednorazowe kody do terminala będą wpisywali sprzedawcy, a nie jak dotychczas klienci. Ma to ograniczyć kontakt klientów z terminalami płatniczymi.
- W sklepach sieci Żabka dokładamy starań, by zakupy oraz korzystanie z dostępnych usług były jak najbardziej bezpieczne dla wszystkich klientów. Odbiór paczek w naszych placówkach jest bardzo chętnie wybieraną opcją przez konsumentów, dlatego zależało nam na uproszczeniu tej procedury w sposób, w którym klient nie będzie musiał dotykać terminalu płatniczego. Od teraz we wszystkich Żabkach to kasjer wprowadzi na kasie kod, jaki klient otrzymał smsem - wystarczy, że przekaże go sprzedawcy - opisuje Przemysław Tomaszewski, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju usług w Żabka Polska.
- Chcemy nadal dawać możliwość realizacji usług dodatkowych klientom w naszych punktach, ale z zachowaniem wzmożonych zasad bezpieczeństwa w tym trudnym dla wszystkich czasie - zaznacza.
Nowe zasady wpisywania kodów wprowadzono we wszystkich ponad 6,1 tys. sklepów Żabka, w których można odbierać przesyłki. Firma zapewnia, że każdy klient nadal ma pełny wgląd w proces odbioru swojej paczki, a przekazanie sprzedawcy jednorazowego kodu jest całkowicie bezpieczne, ponieważ przesyłka zostanie natychmiast przekazana klientowi.
- Obserwujemy stały trend wzrostu popularności odbioru przesyłek Poczty Polskiej w sklepach Żabka, dlatego wspólnie z Żabka Polska podjęliśmy szereg działań zmierzających do zapewnienia naszym klientom bezpieczeństwa odbioru przesyłek. Zmiana procesu odbioru przesyłki poprzez podanie kodu odbioru przez odbiorcę, bez konieczności jego wprowadzania na terminalu płatniczym, jest kolejnym elementem doskonalenia rozwiązań, których celem jest zapewnienie klientom komfortu bezdotykowego odbioru przesyłek, co jest szczególnie ważne w okresie pandemii - komentuje Rafał Makowski, menedżer rozwoju sieci punktów dystrybucji usług w Poczcie Polskiej.
Żabka Polska niedawno wspólnie z DHL Parcel i Pocztą Polską zmieniła procedury dotyczące transportu i dystrybucji przesyłek: pracownicy sklepów nie muszą już potwierdzać obiegu paczek podpisem na urządzeniu mobilnym czy na dokumentach przewozowych.
- Pierwszym krokiem, jaki podjęliśmy wspólnie z Żabką było bezdotykowe potwierdzenie odbioru paczki od kuriera poprzez skanowanie dedykowanych kodów kreskowych. Dzięki nowemu rozwiązaniu wprowadzonemu obecnie w Żabce, teraz już w całej sieci punktów partnerskich DHL Parcel liczącej blisko 8000 jednostek nie ma konieczności wpisywania kodu potwierdzającego odbiór przez klienta. Ponadto, wspólnie z naszymi partnerami, skutecznie dbamy o zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa klientów, kurierów i pracowników sieci partnerskiej na każdym etapie drogi, jaką pokonuje przesyłka od miejsca nadania do punktu odbioru - opisuje Maciej Dudek, manager ds. sieci partnerskiej w DHL Parcel.
W połowie grudnia ub.r. Żabka Polska uruchomiła swój sklep nr. 6 tys. - W 2019 roku otworzyliśmy 650 nowych sklepów, zmodernizowaliśmy ok. 1,6 tys. placówek. Co ważne rozwijamy się nie tylko w dużych aglomeracjach, ale również w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców. W tym roku otworzyliśmy sklepy w 36 miejscowościach, w których wcześniej nas nie było - wyliczał wtedy prezes firmy Tomasz Suchański.
W drugiej połowie kwietnia szefową marketingu Żabka Polska została Joanna Staude-Potocka, a do zarządu firmy powołano dyrektor personalną Jolantę Bańczerowską.
Dołącz do dyskusji: W Żabce sprzedawcy będą za klientów wpisywać kody do odbioru paczek