SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Żabka z nową strategią w telewizji. "Kupowała reklamy bardziej jakościowo"

Sieć sklepów Żabka Polska zmieniła w 2024 roku strategią mediową - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. Firma zmniejszyła znacząco swoją obecność reklamową w kanałach tematycznych na rzecz czterech największych stacji. 

Z danych Nielsen Audience Measurement, wynika, że w TVP1, TVP2, Polsacie i TVN w 2024 roku było łącznie 16 077 spotów Żabki. To 136,2 proc. więcej  (+9 270) niż w 2023 roku, gdy było ich 6 807. Z kolei w kanałach tematycznych pokazano w 2024 roku 338 062 spotów reklamowych tej sieci, czyli 24,7 proc. mniej (-110 764) niż w 2023 roku (448 808). 

Liczba spotów firny w TVP1 poszła w górę z 736 w 2023 roku do 1232 w 2024 roku, w TVP2 - z 607 do 1062, w Polsacie - z 3 611 do 6 448, w TVN - z 1853 do 7 335. Widać zatem, że wzrosty są bardzo duże. 

W tym samym czasie liczba reklam Żabki w kanałach tematycznych pakietu TVN Premium zmalała z 175 471 w 2023 roku do 168 025 w 2023 roku, a w kanałach tematycznych Polsatu spadła mocno, bo z 248 383 do 143 923. Przybyło natomiast reklam sieci w stacjach tematycznych TVP - z 24 954 w 2023 roku do 26 114 w 2024 roku. 

Wygląda na to, że w 2024 roku Żabka kupowała reklamy w telewizji bardziej jakościowo. Zwiększyła udział stacji ogólnopolskich w swoim mediaplanie, a zmniejszyła w stacjach tematycznych, co przy takiej samej lub wyższej liczbie GRP daje nam wyższy średni rating. Emitowała też mnie spotów 30 sek., a więcej 15 sek. - komentuje ekspert domu mediowego.

Faktycznie, w 2024 roku – wśród emisji wszystkich spotów – udział reklam 30-sek. zmalał z 52 proc. do 32 proc., a wzrósł udział spotów 15 sek. - z 38 proc. do 65 proc. 

Wybór mediów skorelowany ze zwyczajami zakupowymi naszych klientów

– Wybór kanałów mediowych, wykorzystywanych przez Żabkę do komunikacji, jest ściśle skorelowany ze zwyczajami zakupowymi naszych klientów, którzy stanowią bardzo zróżnicowaną grupę m.in. pod względem wieku czy miejsca zamieszkania – przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Żabki w odpowiedzi na pytanie o zmianę komunikacji.

– Dlatego też już od kilku lat konsekwentnie zwiększamy naszą obecność w mediach cyfrowych, które – razem z telewizją – stanowią trzon wydatków mediowych Żabki. Nasze działania w tym zakresie mają na celu zachęcenie konsumentów do wizyt w naszych sklepach. W realizacji owych działań wykorzystujemy wybrane trendy dot. konsumpcji mediów oraz wydarzenia i okazje zakupowe, które najlepiej wspomagają budowanie ruchu w sklepach i tym samym wspomagają realizację naszych celów biznesowych –  dodano.

Detalista w tym roku będzie kontynuować ten kierunek, podążając za preferencjami dotychczasowych klientów. Ale również, podobnie jak pozostali przedstawiciele rynku retail, podejmie szereg działań mających na celu pozyskanie nowych klientów.  

Zobacz też: Żabka Polska zarabia więcej na kawie i dietach

Więcej aktywności w digitalu

Potwierdzeniem na zwiększenie nakładów na reklamę digital są dane Gemius adReal (dane cennikowe, liczone po stawce CPM - Cost per mile; wyliczane dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek). 

Wynika z nich, że Żabka zwiększyła cennikowe wydatki na reklamę cyfrową z 357,2 mln zł do 515,5 mln zł. Liczba emisji wzrosła z 113 950 w 2023 roku do 178 205 w 2024 roku, a liczba kontaktów reklamowych zwiększyła się w omawianym okresie z 9 570 191 060 do 12 308 511 145. 

Z kolei cennikowe dane Kantar Media (netto, bez rabatów) wskazują, że Żabka najwięcej wydaje w telewizji i radiu, na które - podobnie jak na reklamę kinową - zwiększyła wydatki. Zredukowała natomiast nakłady na reklamę w gazetach i magazynach oraz na reklamę zewnętrzną. Przez 11 miesięcy 2024 roku wydała 230,7 mln zł w telewizji, 85 mln zł w radiu, 11,7 mln zł przeznaczyła na reklamę OOH, 7,2 mln zł na reklamę w kinach, 2,4 mln zł - w magazynach i 1,6 mln zł w dziennikach. 

Żabka Polska współpracuje przy kampaniach z agencją reklamową Gong oraz domem mediowym Value Media (Group One). 

Dołącz do dyskusji: Żabka z nową strategią w telewizji. "Kupowała reklamy bardziej jakościowo"

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Paweł
Ojciec Dyrektor grubo zarobił na tych żabkach
odpowiedź
User
Expo
Dziwne, że nie pasie Sakwy. Konkurencja?
odpowiedź
User
krkr
Ahahaha - wnioski to złoto. Większy udział 15" oraz zwiększenie TOP4 (spadajace udziały rynkowe) na rzecz zmniejszenia niszówek (z rosnącymi udziałami) to "jakościówka". Dzięki, zanotowałem. Dobrze że ekspert się nie po(d)pisał....
odpowiedź