Your Kaya o wstydzie związanym z menstruacją
Marka Your Kaya, producent organicznych produktów menstruacyjnych i naturalnych kosmetyków ruszyła z kampanią pod hasłem "To normalne. Okres wypada", w której walczy ze wstydem związanym z menstruacją.
Głównym celem kampanii "To normalne. Okres wypada" jest próba znormalizowania menstruacji i przekonania do tego, że jest całkowicie naturalne.
Głównym elementem kampanii jest spot, który ma dać odpowiedź na pytanie „Czy okres wypada?”. Marka twierdzi i przekonuje, że jak najbardziej tak - wypada. A pierwszym krokiem do znormalizowania menstruacji ma być wyjęcie głęboko schowanych tamponów czy podpasek, które są legalne i nie są zabronione.
W działania reklamowe i akcję Your Kaya zaangażowano piosenkarkę Igę Ofelię Krefft oraz influencerki Typową K i Szalinę Malinę.
Obecna kampania Your Kaya jest kolejnym działaniem tej marki mającym na celu znormalizowanie menstruacji i pokazywanie jej jako czegoś zupełnie naturalnego. Wcześniej Your Kaya m.in. zamieniła niebieski płyn w swoich reklamach w naturalną, czerwoną krew.
– Mimo że okres jest stałym i naturalnym element życia kobiet, nadal wiąże się z nim ogromne tabu – mówi Kaja Rybicka-Gut, współzałożycielka marki. – Choć częściowo spodziewaliśmy się takich wyników, są one niezwykle przykre. Pokazują, jak wiele pracy jest przed nami, przed całym społeczeństwem. W praktyce chodzi o to, by dziewczynki nie bały się poprosić o podpaskę, kiedy zaskoczy je okres, zamiast wypychać bieliznę papierem toaletowym. I żeby kobiety nie musiały ze wstydem chować tamponów do rękawa, kiedy wstają od biurka w pracy.
Za koncepcję kampanii odpowiada Magdalena Marzec z Your Kaya. Produkcją spotu, koncepcją reklam, realizacją i działaniami influencerskimi zajęła się grupa kreatywna Cukier. Reżyserką spotu jest Weronika Ławniczak z Papaya Roster, zdjęcia wykonała Marianna Klein z Papaya Roster. Działania PR realizuje agencja Le Pont.
Dołącz do dyskusji: Your Kaya o wstydzie związanym z menstruacją
Te influ coś tam zresztą też