Współczesna opowieść wigilijna w kampanii „Oni też” o uchodźcach (wideo)
Instytut Spraw Publicznych, Fundacja Refugee.pl, Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Polskie Forum Migracyjne, Stowarzyszenie Interwencji Prawnej oraz Fundacja Agora, zajmujące się problematyką pomocy uchodźcom, wspólnie z agencjami K2, K2 Media i Task Force Consulting rozpoczęły kampanię społeczną pod hasłem „Oni też”.

Kampania ma na celu próbę zmiany negatywnego postrzegania uchodźców przez znaczną część polskiego społeczeństwa.
Jej głównym elementem jest spot pokazujący mozolną podróż dwojga wędrowców na tle niegościnnej, surowej, dzikiej przyrody. W pewnym momencie pojawia się grupa umundurowanych mężczyzn, a wraz z nią: szczekanie psów, okrzyki i sygnały świetlne potęgują napięcie, wyczuwalne już od pierwszych sekund filmu. Kiedy sytuacja osiąga apogeum, nagle zapada cisza, którą przerywa jedyne ściszony płacz niemowlęcia. Spot kończy się planszą z tekstem mówionym przez Jerzego Radziwiłowicza: „Oni też byli uchodźcami. Pamiętaj o tym stawiając puste nakrycie na wigilijnym stole...”.
- Ważne jest, by choć raz w roku, choć na chwilę, strach przed obcymi zamienić w gest. Pomóc można na różne sposoby: datkiem, zakupem na cel pomocowy, ale także jedną ciepłą myślą o potrzebujących, by w czas Świąt, chociażby w tak symboliczny sposób, zaprosić uchodźców do pustego miejsca przy stole - wylicza Anna Kołtunowicz z Fundacji Agora.
Kampania „Oni też” potrwa do końca 2015 roku. Główne narzędzia komunikacji to internet (emisja spotu i strona onitez.pl) oraz działania media relations.
Za strategię, kreację i realizację akcji odpowiadają agencje K2, K2 Media, Chimney, Shootme, Expresso Post Production i Task For Consulting.
Dołącz do dyskusji: Współczesna opowieść wigilijna w kampanii „Oni też” o uchodźcach (wideo)