"Wprost" dogonił "Newsweek", Gazeta Polska w górę o 158 proc.
Na pozycji lidera sprzedaży wśród tygodników opinii znalazła się we wrześniu br. "Polityka" - najwięcej zyskały “Gazeta Polska” (158 proc.) i “Wprost” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Polityka" („Polityka” Spółdzielnia Pracy) we wrześniu 2010 roku wyniosło 144 843 egz. i było wyższe o 2,3 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”) ze sprzedażą na poziomie 141 033 egz. (wzrost o 7,6 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 121 992 egz., notując 6,1 proc. wzrost sprzedaży.
Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 118 762 egz., który we wrześniu br. zwiększył sprzedaż o 31 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r.
Na szóste miejsce spadł (w dół o 31 proc.) tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój), który wyprzedziła “Gazeta Polska" (wzrost sprzedaży o 158 proc.).
wrzesień | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Polityka | 191 781 | 144 843 | 198 649 | 141 575 |
Gość Niedzielny | 201 313 | 141 033 | 189 931 | 131 872 |
Newsweek Polska | 192 496 | 121 992 | 183 187 | 114 311 |
Wprost | 175 883 | 118 762 | 174 219 | 90 239 |
Gazeta Polska | 111 079 | 64 960 | 58 348 | 25 148 |
Przekrój | 85 000 | 47 059 | 94 250 | 52 796 |
Przewodnik Katolicki | 40 011 | 27 229 | 31 606 | 28 134 |
Przegląd | 65 600 | 22 414 | 68 088 | 22 428 |
Tygodnik Powszechny | 40 104 | 21 595 | 41 268 | 23 836 |
2010 | wrzesień | sierpień | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Polityka | 191 781 | 144 843 | 192 644 | 150 051 |
Gość Niedzielny | 192 496 | 141 033 | 200 508 | 137 332 |
Newsweek Polska | 175 883 | 121 992 | 206 953 | 134 926 |
Wprost | 175 883 | 118 762 | 170 793 | 110 676 |
Gazeta Polska | 111 079 | 64 960 | 100 514 | 60 850 |
Przekrój | 85 000 | 47 059 | 87 200 | 48 857 |
Przewodnik Katolicki | 40 011 | 27 229 | 40 012 | 27 215 |
Przegląd | 65 600 | 22 414 | 68 100 | 23 228 |
Tygodnik Powszechny | 40 104 | 21 595 | 38 326 | 22 035 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która we wrześniu 2010 r. zanotowała wzrost o 13 proc. i sprzedała się w ilości 386 851 egz.
wrzesień | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Tygodnik Angora | 522 985 | 386 851 | 484 822 | 342 134 |
Forum | 30 126 | 17 195 | 32 052 | 17 297 |
2010 | wrzesień | sierpień | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Tygodnik Angora | 522 985 | 386 851 | 521 324 | 395 642 |
Forum | 30 126 | 17 195 | 30 144 | 17 523 |
Dołącz do dyskusji: "Wprost" dogonił "Newsweek", Gazeta Polska w górę o 158 proc.