SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” zmienia szatę graficzną. Są nowe rubryki

Tygodnik „Polityka” zmienił makietę i szatę graficzną oraz wprowadził nowe rubryki: „Galeria Polityki” z rysunkami satyrycznymi i „To jeszcze nie koniec”.

Redaktor naczelny „Polityki” Jerzy Baczyński we wstępniaku w nowym numerze podkreślił, że mimo nowej makiety i szaty graficznej tygodnik ma taki sam jak poprzednio układ działów tematycznych.

- Najważniejsza i chyba najbardziej widoczna zmiana dotyczy czytelności druku: korzystając z coraz lepszych narzędzi i katalogów typograficznych, nieco zwiększamy format czcionek, także interlinię, różnicujemy formy (fonty) tytułów i inicjałów. Jak mówią graficy, wpuszczamy więcej światła, bo nasze oczy są już mocno przystosowane do czytania na ekranach, czyli znacznie większego kontrastu między tekstem i tłem. Więc i my ruszyliśmy trochę pokrętła - opisał.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zaznaczył, że nad nową makietą i szatą graficzną przez kilka tygodni pracowały sekretariat i dział graficzny.

„Galeria” zamiast Andrzeja Mleczki

W „Polityce” pojawiły się dwie nowe rubryki. Jak już zapowiedziano w zeszłym tygodniu, zamiast rysunków Andrzeja Mleczki będzie publikowana Galeria „Polityka” z rysunkami różnych autorów. „Galeria” będzie pojawiać się w piśmie zarówno w stałych miejscach (na ostatniej stronie i pod felietonem Sławomira Mizerskiego), jak też z nawiązaniu do niektórych z opisywanych tematów.

Z kolei na ostatniej stronie będzie publikowana rubryka „To jeszcze nie koniec”. - Odsyła w przestrzeń cyfrową, gdzie nasza gazeta i redakcja żyją 24/7 - w trybie ciągłym: to serwis internetowy polityka.pl; treściowo największy w Polsce portal popularnonaukowy pulsar (projektpulsar.p1), liczne blogi, podkasty, relacje ze spotkań autorskich; cyfrowe wersje naszych papierowych magazynów; istniejące tylko w formie digital wydania specjalne; no i oczywiście cyfrowe subskrypcje „Polityki” - wyliczył Jerzy Baczyński

To pierwsza zmiana szaty graficznej „Polityki” od dekady. - Z szacunkiem dla stałych czytelników i tradycji pisma ulepszamy „Politykę” we wszystkich postaciach; także po to, aby - cytując młodzieżowe słowa roku (okładkowy temat) - nie być delulu, a bardziej slay - stwierdził naczelny tygodnika.

- Dla niezależnych mediów utrzymujących się wyłącznie dzięki odbiorcom ostatnie lata były trudnym testem. Ale takie są czasy, że dla polskich demokratów wyzwania i zadania się nie kończą. Bardzo dziękujemy, że są Państwo z nami. I wierzymy, że razem znowu damy radę - zaznaczył.

„Polityka” jest liderem sprzedażowym wśród tygodników opinii. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w trzecim kwartale 2024 roku jej średnia sprzedaż ogółem wynosiła 75 267 egz., o 6,52 proc. mniej niż rok wcześniej. Przeciętna sprzedaż wersji drukowanej zmalała rok do roku z 56 445 do 50 195 egz., natomiast w przypadku e-wydań nastąpił wzrost z 24 068 do 25 072 egz.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” zmienia szatę graficzną. Są nowe rubryki

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gtrw
Ale cenzura będzie Panie Naczelny taka nasza uśmiechnięta
odpowiedź
User
Janusz
Komuszy organ prasowy pięknie podkłada się uśmiechniętej władzy
odpowiedź
User
Pawel
Nie szata zdobi...Komuna pełną gębą.
odpowiedź