SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Użytkownik Instagrama z liczbą 30 tys. obserwujących to influencer podlegający regulacjom dotyczącym reklamy

Advertising Standards Authority (ASA), brytyjski regulator reklamowy uznał, że użytkowniczka Instagrama, której profil obserwuje ponad 30 tys. osób jest influencerką, która podlega regulacjom dotyczącym reklam. Dlatego powinna oznaczać swoje posty reklamowe.

Sarah Wilox Knott, blogerka parnetingowa wrzuciła w lutym br. na Instagramie post, w którym pokazała i opisała działanie środka uspokającego Phenergan Night Time Tablets. Produkt był wyraźnie widoczny na zdjęciu. Nie oznaczyła go jednak, jako reklama i nie zaznaczyła, że to efekt współpracy z marką. Tymczasem przepisy w Wielkiej Brytanii zabraniają celebrytom, influencerom i pracownikom służby zdrowia jakiegokolwiek sposobu promowania leków.

Profil blogerki na Instagrame miał 32 tys. obserwujących, ale ona uznała, że nie jest mimo to influencerką, tylko zwykłą użytkowniczką tego serwisu i nie obowiązuje jej tzw. CAP Code (reguluje kwestie promowania produktów i usług w social mediach). I dlatego nie oznaczyła posta jako reklamę.

ASA miała odmienne zdanie na ten temat. W wydanym oświadczeniu organizacja napisała: „Wzięliśmy pod uwagę, że skoro profil ma ponad 30 tys. obserwujących to na pewno na ten wpis zwróciła uwagę znaczna liczba osób. Biorąc pod uwagę, że była popularna i cieszyła się dużym zainteresowaniem, uznaliśmy, że TaMamaLife może być traktowana jako influencerka, która podlega regulacjom naszego Kodeksu”.

Dołącz do dyskusji: Użytkownik Instagrama z liczbą 30 tys. obserwujących to influencer podlegający regulacjom dotyczącym reklamy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl