UPC Polska ma 1,47 mln klientów. Więcej nowych użytkowników internetu i telefonii niż telewizji
Na koniec czerwca UPC Polska miał 1,468 mln klientów (37,9 tys. więcej niż rok wcześniej), którym świadczył 3,118 mln usług jednostkowych (po wzroście o 123,4 tys. w skali roku). Mocno wzrosła liczba użytkowników dekoderów Horizon (do 695 tys.) i modemów Connect Box (do 654 tys.) - wynika z danych zaprezentowanych przez Liberty Global, właściciela największej w Polsce telewizji kablowej.
Łączna liczba klientów UPC Polska w ciągu roku zwiększyła się o 37,9 tys., a w minionym półroczu - o 20,3 tys.
Z usług internetowych operatora na koniec czerwca korzystało 1,203 mln użytkowników, po wzroście o 55,6 tys. w skali roku i o 11,1 tys. w ciągu kwartału. Modemów Connect Box używa już 654 tys. osób, o 145 tys. więcej niż rok wcześniej.
Liczba klientów telewizji cyfrowej w UPC wzrosła w skali roku o 29,2 tys. do 1,058 mln. Z platformy opartej na dekoderach Horizon korzysta 695 tys., o prawie 120 tys. więcej niż przed rokiem.
Liczba usług wideo zakupionych w UPC Polska wyniosła w końcu czerwca 1235,5 tys. i była o 3,8 tys. wyższa niż w marcu.
Z kolei usługę telefoniczną w połowie br. miało wykupionych 679 tys. klientów UPC, po wzroście o 42,4 tys. w skali roku.
W II kw. br. liczba usług (tzw. RGU) świadczonych przez kablówkę urosła o 25,9 tys. do 3117,9 tys.
- Bardzo cieszą mnie wyniki naszego zespołu w pierwszej połowie 2019 roku, a także nieustające zaangażowanie w to, by oferować naszym klientom jeszcze więcej. Rosnąca baza klientów oraz usług cyfrowych potwierdzają wysoką jakość oferty i strategii komercyjnej UPC, a te stanowią podstawę dla kontynuacji pozytywnych zmian w zakresie wyników biznesowych firmy - komentuje Robert Redeleanu, CEO w UPC Polska.
W swoim raporcie finansowym Liberty Global podało, że w minionym kwartale jego przychody w Polsce wyniosły 106,7 mln dolarów, wobec nieco ponad 110 mln dolarów rok wcześniej. W przeliczeniu na złote po średnim kursie dolara, te wpływy wzrosły z 394,8 do 406,44 mln zł, czyli o 2,9 proc.
3,5 mln gospodarstw domowych w zasięgu UPC
W komunikacie UPC Polska zaznaczył, że w ciągu roku zasięg jego sieci zwiększył się o ponad 90 tys. gospodarstw domowych i przekroczył 3,5 mln. W samym II kwartale br. do sieci światłowodowej firmy podłączono 20,8 tys. gospodarstw.
Firma nie podała wyników finansowych za minione półrocze. Według sprawozdania w KRS w ub.r. zanotowała wzrosty wpływów o 1,1 proc. do 1,57 mld zł i 1,3 mln zł zysku operacyjnego (wobec 25,2 mln zł straty rok wcześniej), a jej strata netto zwiększyła się z 301,9 do 400,2 mln zł. Firma przeznaczyła 553 mln zł na inwestycje, a jej właściciel dokapitalizował ją kwotą 4,2 mld zł.
W połowie lipca UPC wprowadził do sprzedaży usługi telefonii i internetu mobilnego dla klientów indywidualnych i biznesowych. Świadczy je we współpracy z Playem.
Dołącz do dyskusji: UPC Polska ma 1,47 mln klientów. Więcej nowych użytkowników internetu i telefonii niż telewizji
To byłby zbyt duży skok w jakości obsługi abonentów, którzy od lat piszą o tym na formum upc?
Hehe, no tak jest