Spółka związana z Play i UPC Polska poszerzyła zasięg
W lutym w zasięgu sieci optycznej Polskiego Światłowodu Otwartego znalazło się blisko 2,5 tys. nowych domostw z 15 miejscowości. Najwięcej nowych adresów zostało dodanych w Krakowie (377), Radomiu (319) i Warszawie (313). Operator przeprowadził też modernizację sieci HFC do standardu FTTH w blisko 25 tys. gospodarstw domowych.

Tym samym Polski Światłowód Otwarty zwiększył zasięg swojej sieci światłowodowej o ponad 27 tys. gospodarstw domowych. W zasięgu grupy znajduje się już ponad 4,1 mln gospodarstw domowych, z czego blisko 900 tys. to sieć światłowodowa.
Polski Światłowód Otwarty (PŚO) to wyłącznie hurtowy operator oferujący wszystkim operatorom detalicznym otwarty dostęp do sieci szerokopasmowej w Polsce na niedyskryminujących warunkach.
Umowy z Netią, Orange, Play, Plusem, T-Mobile i RFC
PŚO podpisał umowy z 6 dużymi operatorami detalicznymi: Netia, Orange, Play, Plus, T-Mobile i RFC. Docelowo spółka planuje objąć zasięgiem sieci FTTH ponad 6 mln gospodarstw domowych w Polsce.
W tym celu Polski Światłowód Otwarty realizuje proces rozbudowy i modernizacji sieci w technologii w standardzie XGS-PON. Dzięki niej operatorzy korzystający z sieci PŚO będą mogli oferować sprzedaż usług internetowych FTTH o prędkości do 8 Gbit/s. Takową usługę niedawno wdrożył Play.
Nowa sieć została w ostatnim czasie wybudowana nie tylko w Krakowie, Radomiu i Warszawie, ale także w Bydgoszczy, Bytomiu, Gdańsku, Głownie, Legnicy, Łodzi, Olsztynie, Radzionkowie, Wałbrzychu, Wrocławiu i Żorach.
Play w kwietniu 2023 roku poinformował o sprzedaży połowy światłowodów przejętej sieci kablowej UPC Polska. Nabywcą 50 proc. udziałów powołanej wcześniej spółki Polski Światłowód Otwarty została francuska firma Plug Finco Sàrl wchodząca w skład grupy InfraVia Capital Partners.
Dzięki działalności PŚO mieszkańcy wielu gospodarstw domowych mogą korzystać z ofert dostępu do Internetu i telewizji od większej liczby operatorów aniżeli jednego. Spółka niedawno przedstawiła wyniki badania, z których wynikało, że 54 proc. ankietowanych chce mieć dostęp do oferty więcej niż jednego operatora, aby móc porównać warunki i wybrać najlepszą dla siebie opcję.
Dołącz do dyskusji: Spółka związana z Play i UPC Polska poszerzyła zasięg